ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

תוכן עניינים

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות.

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות בתעשייה. כ 300.000 מערכות לטיפול בפליטת גזים רעילים בכלי רכב מסחריים מיוצרים מדי שנה במפעל בוש (bosch) בהאליין אשר באוסטריה. הכנסת פיני חיווט בלוח המעגלים המודפסים היא שלב חשוב ומדוייק מאד בתהליך הייצור בייצור האלקטרוניקה. כל פין חייב להיות ממוקם נכונה וישר על מנת לבלוט בגובה ספציפי אשר מוגדר- עם אחוזי סטייה אפסיים. אם אחת מן התכונות הללו תחסר, המעגלים המודפסים יוגדרו כפגומים ועל כן- ייזרקו. ההשלכות של מצב זה הן הוצאות גבוהות מאד בעבור חברות אשר מייצרות כמויות רבות של רכיבים. בעבר, בדיקת תהליכים אלו נעשתה באמצעות סריקה מכאנית- בדיקה זו ארכה כ- 15 שניות לרכיב. מטרתה של חברת בוש הייתה לצמצם את זמן הבדיקה בכדי לייעל את הפרודוקטיביות של קו הייצור. הם השיגו מטרה זו על ידי שילוב שלאמצעים לבדיקת איכות ממוכנת בתהליך הייצור של המעגלים המודפסים. תהליך הבדיקה נדרש להיות בעל אמינות ולבדוק את התכונות הגיאומטריות, ללא קשר לתנודות חדות הנוצרות בהשפעת תאורת הסביבה, בנוסף לכך המערכת נדרשת להעביר את תוצאות המדידה לעיבוד נוסף.

מטרתה של חברת בוש הייתה לצמצם את זמן הבדיקה בכדי לייעל את הפרודוקטיביות של קו הייצור. הם השיגו מטרה זו על ידי שילוב שלאמצעים לבדיקת איכות ממוכנת בתהליך הייצור של המעגלים המודפסים. תהליך הבדיקה נדרש להיות בעל אמינות ולבדוק את התכונות הגיאומטריות, ללא קשר לתנודות חדות הנוצרות בהשפעת תאורת הסביבה, בנוסף לכך המערכת נדרשת להעביר את תוצאות המדידה לעיבוד נוסף. בדיקת התהליך תבצעת על-ידי מצלמה חכמה בטכנולוגיית ראייה ממוחשבת, אשר בוחנת את המצב באמצעות ניתוח תמונה ועיבוד תמונה ובכך עוזרת לבוש לחסוך 1250 שעות עבודה בשנה. אין ספק שתחום טכנולוגי זה של הראיה הממוחשבת חוסך כוח אדם ומשאבים רבים.

בארץ ישנן מספר חברות אשר מספקות פתרונות ראייה ממוחשבת לתעשייה. אחת החברות הנה וייב טכנולוגיות. החברה מומחית בפיתוח פתרונות עיבוד תמונה וראייה ממוחשבת לתעשייה ולעסקים. בין השאר מספקת החברה פתרונות לבקרת איכות אוטומטית, מיון אוטומטי ועוד במגוון תחומים- תרופות, חקלאות, פלסטיקה, ביומטריה ועוד.

מידע נוסף
גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום

אינדקס עסקים – בימינו

אינדקס עסקים זהו תחום שכבר אינו חדשני אך תמיד יפתיע אותנו מחדש בתוצאות המרהיבות שלו, מקורות אינדקס עסקים ברשת האינטרנט הינה מדהימה – אין כמעט