מה זה קרן השתלמות לעצמאים ולמי זה מתאים

תוכן עניינים

עובדים שכירים, פועלים, מנהלים זוטרים וכן גם מנהלים בכירים במקומות עבודה רבים, מפקידים מדי חודש סכומי כסף שונים לקרנות השתלמות. סכומי הכסף המופקדים על ידי העובד, נוספים לסכומים השונים שהמעביד מפקיד לאותה הקרן ומצטברים לכדי סכומים נכבדים. מעת לעת, כשמגיע מועד הפירעון של קרן ההשתלמות, נמסר לידיו של המפקיד סכום כסף משמעותי שיכול לשמש אותו לכל מטרה. מהי בכלל קרן השתלמות ולמה היא כל כך פופולארית? מהי קרן השתלמות לעצמאים ומה היתרונות שלה למפקיד? בשורות הבאות נעסוק בנושא קרנות ההשתלמות שרבים שמעו עליהן, אבל אינם מבינים את המשמעויות והיתרונות הטמונים בהפקדות לקרנות האלה.

 

קרן השתלמות – מה זה בכלל

קרן השתלמות היא למעשה תוכנית חיסכון לטווח הבינוני, המסתיימת אחת לתקופה של שש שנים שבמהלכה מפקידים אליה העובד והמעביד כאחד סכומי כסף משמעותיים מדי חודש. לכאורה, נועדה קרן ההשתלמות לממן לימודים או השתלמויות מקצועיות כאלה ואחרות של העובד, במהלך תקופת העבודה. למעשה, מדובר בתוכנית חיסכון לכל דבר. נקודת מבט נוספת רואה בקרן ההשתלמות לשכירים תוספת שכר דה פקטו, שממנה נהנה שכיר לאחר תקופת העסקה מסוימת. היתרונות של קרן ההשתלמות הם שניים: הראשון – העדר גביית מיסים על הרווחים, קרי על ההכנסות הנוספות של המפקיד כתוצאה מעליית הערך של ההשקעות השונות שמבצעת קרן ההשתלמות שבה הוא מפקיד. היתרון השני הוא שהסכום שהצטבר בתום התקופה נמסר לעובד ללא כל הורדה או מחויבות נוספת לרשויות המס.

 

כסף מזומן בתוך מזוודה

 

 

קרן השתלמות לעצמאים והיתרונות שלה

קרן השתלמות לעצמאים הינה תוכנית חיסכון שעובד עצמאי יכול לעשות לעצמו, כאשר גם עבור העצמאי נושאת תוכנית החיסכון הזאת הטבות מס. ההטבה הראשונה היא העדר מס על הרווחים של הקרן, עד לסכום מסוים שנקבע מעת לעת. ההטבה השנייה עבור העצמאי טמונה בעובדה שהפקדה עד גובה של 4.5 אחוזים מההכנסה השנתית, או עד 11,880 ₪ לשנה נכון לשנת 2019 (הנמוך מביניהם), תזכה את המפקיד בהטבות מס. זאת, במסגרת המגמה להגדיל את החיסכון גם בקרב עובדים עצמאיים. המשמעות היא שעצמאי שההכנסה שלו לאחר הפחתת הוצאות שונות הינה עד 22,000 ₪ לחודש לפני מיסים, יוכל להפקיד 4.5 אחוזים מההכנסה הזאת, שהם 990 ₪ לחודש, לתוכנית חיסכון שתזכה אותו בהטבות מס מצד אחד, והרווחים עליה יהיו פטורים ממס מצד שני.

זה המקום להבהיר, עם זאת, שעצמאי יכול להפקיד גם סכומים גדולים מאלה שהוזכרו לעיל, אבל הרווחים עליהם לא יהיו פטורים ממס וההפקדה עצמה לא תזכה את העצמאי בהטבה כל שהיא. ועדיין, התשואות של קרנות השתלמות לעצמאיים הוכיחו את עצמן כאיכותיות לאורך זמן. אם אתה עצמאי ויש לך עניין למצות את הטבות המס המוצעות על ידי המדינה, הפקדה לקרן השתלמות היא אחת הדרכים היותר איכותיות למצות את ההטבות הללו ולהפיק רווחים נאים, שגם הם יהיו פטורים ממס.

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום