אופטומטריסט או רופא עיניים?

תוכן עניינים

יש לכם קושי בראייה? אולי אפילו סחרחורות וכאבי ראש, בחילות ועוד? לא פעם, אנשים בטוחים שהם צריכים ללכת לרופא העיניים, כאשר בפועל הם בכלל צריכים אופטומטריסט. מה ההבדלים ואת מי אתם צריכים? הנה כל המידע שצריך, המשיכו לקרוא. 

נכון, יכול להיות מבלבל להבין איזה סוג של מומחה צריך לראות בקשר לבעיות עיניים שונות, מכיוון שרוב האנשים לא מתמודדים עם בעיות עיניים לפני גילאים מאוחרים יותר (בד"כ 40 ומעלה). עם זאת, לא מעט אנשים אחרים מרכיבים משקפיים ועדשות מגע כבר החל מגילאים צעירים. עבור מי שרק לאחרונה נחשפו לצורך בטיפולי עיניים שונים, הנה כמה הבדלים בין אופטומטריסט לבין רופא עיניים:

  • אופטומטריסטים: מתמחים באיתור בעיות ראייה והתאמה של עדשות מגע ומשקפיים.
  • רופאי עיניים: סיימו הכשרה באבחון וטיפול בכל סוגי המחלות הקשורות לעיניים.
  • אופטומטריסט: עוסקים גם בהתאמה של משקפי שמש-ראייה.
  • רופא עיניים: עשויים לרשום מרשם לעדשות מגע בהמלצת אופטומטריסט באופטיקה.
  • אופטומטריסטים: מספקים שירות של איתור מחלות כמו גלאוקומה או קטרקט.
  • רופאי עיניים: יטפלו בשיטות שונות במחלות הקטרקט והגלאוקומה.
  • אופטומטריסט: יאתר פציעות בקרנית, בעדשות ובעיניים.
  • רופאי עיניים: יבצעו ניתוחים והליכי לייזר לתיקון פציעות בעיניים ובקרנית.

 

למי פונים, רופא עיניים או אופטומטריסט?

אם יש לכם בעיה בראייה או בבריאות הכללית של העיניים, או שמא יש צורך לתקן את הראייה באמצעות משקפיים או עדשות מגע, רופא עיניים הוא האדם הטוב ביותר לפנות אליו. כמו כן, רופאי עיניים יכולים לטפל בכל מה שקשור לדלקות בעיניים, זיהומים, פציעות או שריטות בעיניים ועוד.

מצד שני, גם אופטומטריסט יכול לאבחן חלק מהבעיות הבסיסיות יותר בעיניים. עם זאת, בחלק גדול מהמקרים יהיה צורך להציג הפניה מרופא העיניים אשר ממליץ על פנייה לאופטומטריסט. בשלב הראשון, בדרך כלל יהיה מומלץ לגשת לקופת החולים. בין אם אתם חברי מכבי, כללית או מאוחדת, יש לפנות לרופא המשפחה ולקבל הפניה לרופא העיניים.

אופטומטריסט

האם טיפולי אופטומטריסט כלולים בסל הבריאות?

במקרה בו רופא העיניים מחליט שיש צורך בהתערבות של אופטומטריסט, כדאי לדעת שחלק גדול מהטיפולים השונים הם למעשה מסובסדים וכלולים בסל הבריאות. יחד עם זאת, הסבסוד של קופות החולים לא מחייב אתכם לקבל טיפול אך ורק בקופות החולים.

אם רוצים, בהחלט אפשר לקבל טיפול בקליניקת אופטיקה פרטית של אופטומטריסט, ולאחר מכן להתקזז על העלויות מול קופת החולים. בדרך כלל, יהיה צורך למלא הפניה מקוונת הכוללת את הסימוכין לכך שעברתם טיפול אצל אופטומטריסט או התאמת עדשות, משקפיים וכולי.

 

לסיכום, מה עושים? רופא או אופטומטריסט?

הכי חשוב לקבל את הטיפול הנכון, בין אם הטיפול צריך להינתן על ידי רופא העיניים או ע"י האופטומטריסט. מידע מהאינטרנט, יחד עם כמה שיהיה מפורט, לעולם לא יכול להיות רלוונטי לגבי כל אדם ואדם.

כל אחד ואחת והנסיבות שלהם, ככה שההמלצה הכי טובה היא לראות רופא או אופטומטריסט, ולא לנסות לנחש לבד ברשת מה הבעיה שלכם. בשלב הראשון, פנייה לקופת החולים יכולה להיות אפקטיבית. משם, המשיכו בהוראת הצוות הרפואי.

אופטומטריסט

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום