אופנוע ים מול אופנוע כביש – הבדלים

תוכן עניינים

הרבה אנשים תוהים לגבי ההבדל בין אופנועי ים ואופנועי כביש.

מעבר לעובדה הברורה, שאחד מהם מתנהל על אספלט והשני על מים – ישנם עוד כמה הבדלים.

מצד שני, לא לשווא שני סוגי הכלים נקראים "אופנועים", ויש ביניהם גם מספר דברים דומים.

במאמר זה נעמוד על ההבדלים, והמאפיינים הדומים בין אופנועי ים ואופנועי כביש.

כשניגשנו לחנות של אופנועי מטלון כדי לעשות תחקיר קצר, סיפרו לנו עם חיוך, שאכן מדי פעם אנשים מגיעים ושואלים גם על אופנועי ים. בישראל, יבואנים רבים מטפלים בשני סוגי הכלים – ולכן זה טבעי לחלוטין. אופנועי ים ואופנועי כביש מכילים מספר אלמנטים דומים, אבל הם גם שונים מאוד. מבחינת נתוני המנוע וההספק, גם אופנועי ים נאמדים ע"פ צילינדרים ופעימות – ממש כפי שאופנועי כביש מתוארים, אך נפחי המנוע שלהם גבוהים הרבה יותר.

 

אופנוע ים

דרך פעולה

אופנוע ים הוא כלי שיט המונע באמצעות משאבת סילון (זוהי שיטת ההנעה הנפוצה ביותר). ההיגוי באופנועי ים נעשה באמצעות כידון – ומכאן הדמיון לאופנועי כביש. על אופנועי ים יכולים לרכב עד שלושה אנשים.

 

רישיון

אופנוע ים דורש רישיון מיוחד בישראל, ואותו ניתן להוציא החל מגיל 16 לאחר מבחן מעשי ועיוני.

 

סכנות

אופנוע ים נחשב לכלי מסוכן יחסית, וזאת עקב הסכנות הברורות כגון התנגשויות ותקלות מכניות, וגם עקב העובדה שהרוכב עלול להיפגע מסילון המים במצבים מסוימים. ישנם חוקים ברורים לגבי המרחק המותר מחופי הרחצה ומכלי שיט אחרים, אך לצערנו לא ניתן לומר שכולם מתחשבים בהם.

 

דרישות

רוב האנשים המחזיקים אופנוע ים, מחזיקים בו בתור תחביב נוסף לימות סוף השבוע. אופנוע ים דורש גם הסדר גרירה שיעזור לנו להביא אותו עד החוף, ובד"כ מדובר בטנדר או רכב גדול עם עגלה.

 

אופנוע כביש

דרך פעולה

אופנועי כביש הם לרוב בעלי שני גלגלים, על אף שהיה ניסיון להכניס לשוק גם כאלו עם שלושה. רוב האופנועים מונעי בנזין, ובשנים האחרונות החלו להיכנס גם דגמים חשמליים – המציגים ביצועים מרשימים. אופנועי כביש יכולים להסיע את הרוכב, ועוד מורכב אחד מאחור.

 

רישיון

רישיון לאופנוע כביש בישראל הוא בעל 3 דרגות, המדורגות ע"פ נפח המנוע ומספר כוחות הסוס. הרישיון הגבוה ביותר, המכונה גם "בלתי מוגבל" – הוא רישיון A.

 

שימושים

אופנוע משמש אנשים רבים למטרות שונות, בין השאר רכיבת כביש, רכיבת שטח, רכיבה ספורטיבית ועוד.

 

סכנות

הסכנה ברכיבה על אופנוע היא ברורה, ויכולה להגיע מצד הרכבים האחרים על הכביש, וגם עקב רכיבה לא נכונה או החלקה.

 

דרישות

אופנוע כביש יכול להגיע לכל מקום, ומסיבה זו – חשוב גם לדאוג לאמצעי מיגון מפני גניבות. בנוסף, רוכבים של אופנועי כביש צריכים להשקיע מעט יותר גם בציוד רכיבה כגון קסדה, מעיל, כפפות וכו'.

 

איש רוכב

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום