איך יעזור מעמדכם בביטוח לאומי לקבל פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים

אין אחד מאיתנו שלא מתבאס בסוף החודש לראות כמה כסף יורד לנו מהמשכורת שעבורה אנחנו עובדים כל כך קשה, למס הכנסה. נכון, זה הולך לדברים חשובים כמו ביטחון ותשתיות, אך בכל זאת, זה מחיר גבוה לכל הדעות ואיפה שניתן לקבל נקודות זכות ולהוריד את אחוז המס מומלץ ורצוי לעשות זאת. לכן, חשוב מאוד להבין איך אפשר לקבל פטור ממס הכנסה.

 

פטור ממס – הענקת שוויון

לפני שנסביר איך המעמד שלכם בביטוח הלאומי יכול לעזור לכם לקבל פטור ממס הכנסה, נסביר מהו הרעיון מאחורי הדבר הזה. המטרה של הפטור היא להעניק שוויון הזדמנויות לאנשים בעלי נכות כלשהי להתפרנס בכבוד. הפטור מקנה לאנשים שזכאים לו ליהנות מפטור מס וממשכורת נקייה (עד תקרת שכר מסויימת כמובן) ובכך להשתכר בכבוד על אף המגבלות שלהם. הפטור מעודד אנשים רבים בעלי נכות לצאת לשוק העבודה ולהתפרנס בכוחות עצמם וליהנות מהטבות בלעדיות בעקבות כך.

 

מי זכאי לפטור?

אכן מדובר בהטבה מיוחד ולא כל אחד זכאי לקבל אותה ולכן יש קריטריונים מחמירים. אדם עיוור, אדם שמוגדר כנכה בדרגה של 100% נכות, או 90% נכות צמיתה, זכאים לקבל את הפטור. מכיוון שלמס הכנסה אין ועדה רפואית משלו שתוכל לקבוע עבורה מי מהאנשים זכאי לפטור זה, הם נעזרים בביטוח לאומי שיערוך עבורם את הוועדות הרפואיות ולאחר בדיקה והערכה שלהם, יקבע במס הכנסה האם אותו אדם אכן זכאי לפטור על פי תוצאות הבדיקות של הועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי.

 

גשו לבדוק בכל מחיר

חשוב לדעת ולהבין, שכל אחד בכל גיל יכול לגשת לביטוח הלאומי ולבקש ועדה רפואית שתבחן האם הוא זכאי לפטור ממס הכנסה. גם אם בנכות כללית אינכם מוגדרים כנכים ב-90% עדיין שווה לנסות כי בוועדה הרפואית של ביטוח לאומי ישנן נכויות שנלקחות בחשבון אל אף שבקביעת הנכות הכללית לא מחשיבים אותם, ולכן יכול להיות שבכל זאת מגיע לכם הפטור.

 

מעתה והלאה – אך גם לאחור

הפטור שניתן ממס הכנסה, תקף מהרגע שבו ניתן והלאה אך חשוב לזכור שניתן לקבל החזרי מס גם רטרואקטיבית עד שש שנים מיום קבלת הפטור! החזרי מס אלו יכולים להיות מאוד גבוהים ולהגיע לסכומים מכובדים ולכן אם הצלחתם לקבל את הפטור, אל תשכחו את הפרט הזה והתעקשו על מה שמגיע לכם.

 

תעזרו במישהו שמבין

הרבה פעמים, כשמדובר בתביעות למול מס הכנסה וביטוח לאומי, יש המון בירוקרטיה מתישה ולא מובנת ובסופו של דבר יש חשש שלא תקבלו את מה שמגיע לכם, רק כי לא הגשתם את הטופס הנכון או שלא ניסחתם את הדברים כמו שצריך. לכן, מומלץ מאוד להצטייד בעורך דין שמבין ומתמחה בתביעות נגד הביטוח הלאומי ומס הכנסה על מנת שיוכל להעלות את סיכויי ההצלחה שלכם לקבל את הפטור.

עכבר, ניירות ועט

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום