איך להתחיל לתכנן את הפרישה שלך ב-5 שלבים פשוטים

תוכן עניינים

רבים מאיתנו מתקשים לראות את עצמנו במצב בו אנחנו לא עובדים, מצב בו אנחנו יוצאים לפנסיה ונהנים מפרישה מוחלטת. אך יום אחד, הרגע הזה יגיע ויהיה עלינו לתכנן את הצעדים שלנו בצורה חכמה בשביל שנוכל להתנהל נכון מבחינה כלכלית. לשם כך עלינו להקפיד על הליך תכנון פרישה בצורה נכונה.

יציאה לפנסיה היא הליך לא קל, לא מבחינה נפשית ולא מבחינה כלכלית. ברגע אחד, אנחנו עוברים מסטטוס של עובדים במשרה מלאה או חלקית, כשחלק לא מבוטל מהיום שלנו אנחנו מבלים במקום העבודה, למצב בו אנחנו צריכים למצוא דרכים להעסיק את עצמנו. ברגע אחד, אנחנו עוברים מעובדים שמתפרנסים משכר חודשי קבוע למי שצריכים להיעזר באמצעים שעומדים לרשותם בשביל לכלכל את עצמם ואת בני משפחתם.

 

אמצעים אלו כוללים, בין היתר:

  • קרנות פנסיה דרך מקום העבודה או כאלה שפתחנו באופן עצמאי.
  • קופות גמל ותוכניות חיסכון.
  • פוליסות ביטוח.
  • השקעות.
  • מקורות הכנסה מנכסים שעומדים לרשותם (במידה וישנם כאלה).
  • קצבאות ביטוח לאומי

על מנת שנוכל לצאת לפנסיה בראש שקט ובידיעה שאנחנו מסודרים מבחינה כלכלית, עלינו לחשוב על תכנון פרישה עוד כשאנחנו עובדים באופן סדיר.

 

5 שלבים לתכנון פרישה בצורה פשוטה ונכונה

שלב ראשון – איסוף כל המידע

אם אנחנו רוצים לתכנן את הפרישה שלנו בצורה נכונה, עלינו לאסוף את כל המידע הרלוונטי מכל המקורות האפשריים והחיוניים. רק כך נוכל לדעת מה עומד לרשותנו, בפני מה אנחנו עומדים, מה הזכויות שלנו ולהתחיל בתהליך יותר אופרטיבי.

 

שלב שני – לבחון את הנתונים הרלוונטיים  

אחרי שאספנו את המידע, אנחנו צריכים לבחון את הנתונים. לשם כך, יהיה נכון להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בתכנון פרישה. הם ידעו כיצד לקרוא את הנתונים ולהסביר לנו אם אנחנו צריכים לבצע שינויים או להשאיר את המצב כפי שהוא. הנתונים ישפיעו על תכנון הפרישה וחלקם מושפעים מאופי מודל הפרישה. דבר שחשוב להכיר וללמוד אף הוא (מודל פרישה במגזר ציבורי, פרטי, שכיר או עצמאי).

 

שלב שלישי – שינויים בתוכניות

זה השלב בו אנחנו צריכים להחליט האם להשאיר את תוכניות שלנו כפי שהן. למשל, אם אנחנו רואים שמדובר על תוכניות השקעה בסיכון גבוה, מוטב יהיה לעבור לתוכניות יותר סולידיות. תוכניות שאולי ינפיקו רווח נמוך יותר, אך הסיכוי שנפסיד יהיה אף הוא נמוך יותר.

 

שלב רביעי – להכיר בזכויות

הכוונה היא להכיר את כל הזכויות הנובעות מהליך הפרישה ולדעת כיצד ליהנות מהן. בין אם זה במקום העבודה, ביטוח לאומי או גורמים אחרים הקשורים לתוכניות הפנסיה, ביטוחים, קופות גמל ועוד.

 

שלב חמישי – התאמת הוצאות להכנסות הצפויות

לא תמיד אפשרי, אבל חשוב לדעת מה גובה ההכנסות הצפויות אחרי הפרישה ובהתאם לקבוע סף הוצאות שיהיה ניתן לעמוד בהן.

5 שלבים לתכנון פרישה בצורה פשוטה ונכונה

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום