איך לחשב את דמי ועד הבית?

תוכן עניינים

עומדים לעבור לבניין משותף ומתלבטים לגבי חישוב וועד הבית אותו תידרשו לשלם? להלן המדריך המלא לגבי תשלום דמי ועד הבית.

ועד הבית – תשלום שהוא בגדר חובה, אולם ישנה חשיבות לקריאה של האותיות קטנות

תשלום ועד בית הינו תשלום חובה בעבור כל דייר אשר מתגורר בבניין מגורים, וזאת ע"פ סעיף 58 א' אשר קובע "בעל דירה חייב להשתתף בהוצאות הדרושות להחזקתו התקינה ולניהולו של הרכוש המשותף ולהבטחת השירותים המחויבים על פי דין או המקובלים על פי הנוהג, לפי יחס שטח רצפת דירתו אל שטח הרצפה של כל הדירות שבבית המשותף, זולת אם נקבע בתקנון שיעור השתתפות אחר. לעניין זה, "החזקה תקינה" – שמירה על מצבו של הרכוש המשותף כפי שהיה בעת גמר הבניה, לרבות שיפורים שבוצעו בו לאחר מכן בהסכמת בעלי הדירות." למעשה, גם השוכרים של הבניין חייבים לתשלום של וועד בית, כאשר לרוב מדובר בתשלום חודשי אשר נקבע מראש בהתאם לגודל הדירה, כך שלמעשה כל דייר משלם את החלק היחסי בין ההוצאות השוטפות של הבניין לבין הגודל של דירתו כפי שנמדד. במידה ויוחלט להעלות את גובה התשלום ע"פ התקנון, ישנה חובה לכינוס של אסיפת דיירים אשר יצביעו, כאשר העיקרון המנחה הוא הרוב קובע. חשוב לציין כי ברוב הבניינים המשותפים אין תקנון מוסדר, ולכן גובה החישוב נעשה ע"פ חוקי המקרקעין אשר גלויים לציבור. לכן, ישנה חשיבות במידה והנכם עתידים לעבור לבניין מגורים לבדוק כי אכן קיים תקנון, לבחון את האותיות הקטנות בכל הקשור לתשלום נוסף אשר עשוי להיגבות מכם, וזאת על מנת שתוכלו לדעת מראש מהי ההוצאה הכספית הצפויה לכם כתוצאה משלום של ועד בית, אשר נע בין עשרות שקלים לאלפים, תלוי בגודל הבניין, דירות וכן שירותים אשר ניתנים במסגרת המגורים אשר כוללים חדר כושר, לובי ועוד, וכן רכישה של ביטוח בניין משותף אשר היא הכרחית.

ביטוח בניין משותף – מדוע הוא הכרחי לשם תשלום ועד הבית?

באמצעות ביטוח בניין משותף אשר הוא מרכיב חיוני בכל בניין מגורים, תוכלו לדעת מראש מהו גובה התשלום אותו תידרשו לשלם במסגרת הפוליסה, הן מבחינת ביטוח צד ג' ועד ביטוחים נוספים אשר כוללים ביטוח תכולה ועוד. זאת ועוד, באמצעות התקשרות עם חברה מקצועית אשר תדע להעניק לכם הצעת מחיר אטרקטיבית בעבור ביטוח בניין משותף אשר מהווה נדבך משמעותי מתשלום וועד הבית.

ביטוח וועדים – החברה המובילה בענף ביטוח בניין משותף

חברת ביטוח וועדים הינה חברה מובילה בתחומה אשר מספקת לכם תמונת מצב עדכנית בעבור רכישה של ביטוח בניין משותף מבחינת העלות, כך שאתם מקבלים הצעת מחיר נוחה ובשקיפות מלאה. נציגי ועד בית? צרו קשר עוד היום באמצעות האתר https://www.building-ins.co.il ונציג ישוב בהקדם.

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום