איך עושים טיפול שורש?

תוכן עניינים

הדבר החשוב ביותר בטיפול שורש הוא לעשות אותו ולא לדחות עוד ועוד. דחיית טיפול שיניים היא נטייה טבעית בעקבות החשש מטיפול שנחשב לכואב וממושך. אך טיפול שורש לא חייב להיות כזה, במיוחד בעידן של היום שבו רפואת השיניים, כמו תחומי רפואה נוספים התקדמה מאד טכנולוגית, דבר המשפר את איכות הטיפול.

 

מהי בעיית שורש בשן?

מצבתחתית הטופס ראש הטופסתחתית הטופס שבו התפתחה דלקת עמוקה בשורש השן שהגיעה לרקמות הפנימיות העמוקות. לרוב מצב זה מוביל לכאב משמעותי, אולם יש גם מקרים של בעיית שורש בשן שבה אין כמעט כאבים. כחלק מתהליך מניעה וזיהוי מקדים מומלץ לעשות בדיקות תקופתיות לחלל הפה והשיניים.

 

מהו טיפול שורש?

טיפול שורש הוא הליך רפואי שבו מתבצע ניקוי של הרקמה הדלקתית, איטום האזור הדלקתי ובניית כתר  שמהווה תחליף מלאכותי במקום השן הפגועה. טיפול שורש הוא הליך המורכב מכמה שלבים, משך הטיפול נע בין שעה לשעתיים (תלוי במיקום השן, מבנה השיניים, עומק השורש והיקף הדלקת). ההליך כולו מבוצע בהרדמה מקומית, כך שאינו כואב למעט חוסר נוחות מקומית ולעיתים רגישות באזור המודלק. בסיום הטיפול יש לתאם מועד נוסף להרכבת הכתר.

 

מה יקרה במידה שלא אעשה את הטיפול?

איננו רוצים להפחיד אתכם, אולם נראה שאין הרבה ברירה. הזנחה וחוסר טיפול בבעיית שורש רק יוביל להתחזקות הכאבים, להחמרה והתפשטות של הדלקת שיכולה להוביל במקרים מסויימים לפגיעה בשיניים שכנות.

 

איזה חלופה יש לטיפול שורש?

החלופה היא עקירת השן והשתלת שן מלאכותית.

 

האם בטיפול מסירים את כל השורש (אני אאבד את השן)?

טיפולי השורש הן ברמות עומק שונות בהתאם למצב הדלקת ושורש השן. מטרת הרופא מעל הכל היא להציל את השן הטבעית ולכן הוא יסיר ויטפל רק בחלק הנגוע, ובהחלט אפשרי ששאר השן תישאר ובמקום החלק שטופל ימולא חומר למניעת המשך דלקת וריקבון.

 

טיפול במרפאה פרטית או במרפאה ציבורית?

מרפאות פרטיות דואגות להיות עם הציוד המתקדם ביותר, אתם בוחרים את הרופא והוא קבוע איתכם, מכיר את הצרכים שלכם ומעניק יחס אישי שמקל על הקושי הרגשי לטיפול. בנוסף למרפאה פרטית יש זמינות גבוה יותר לביקורת ולטיפולי המשך, דבר שמהווה יתרון אל מול העומס ברפואה הציבורית והרצון שלנו לטפל מהר בכאב שיניים. למרפאה פרטית חשוב מאד השם שלה והלקוחות מכיוון שהיא תלויה בהם לקיומה מכאן ניתן להבין שהיחס והטיפול צפוים להיות טובים ביותר.

 

לסיכום

הגיע הזמן להפסיק לפחד מטיפול שורש, הכאב והמחיר של אי טיפול בשן הוא גדול יותר. שיעורי ההצלחה בטיפולי השורש (ללא עקירת השן כ-85 אחוזים), יחד עם שיטות טיפול חדשניות, בליווי  וטיפול של רופא מקצועי מומחה בתחום, מובילים לכך שטיפולי השורש כבר אינם מה שנחשבו בעבר ובהחלט מגיע להם יחסי ציבור טובים יותר.

טיפול שורש

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום