איך תדעו האם מותר לכם להוציא רישיון לנשק

תוכן עניינים

המאורעות בישראל בחודשים האחרונים שלחו אתכם לברר האם אתם זכאים להוציא רישיון לנשק? האמת שאנחנו מבינים אתכם. אנו נמצאים בתקופה של מתיחות ביטחונית לא פשוטה. גל הטרור שוטף את הארץ, ונוסף על חוסר המשילות באזורים נרחבים והפרעות שאירעו במהלך מבצע שומר החומות בערים המעורבות, אנשים רבים לא מרגישים בטוחים.

משטרת ישראל לצערנו לא מציגה תוצאות מרשימות בשטח, והרבה אנשים כבר מבינים שאם הם לא ישמרו על עצמם אף אחד לא ישמור עליהם. אז הכנו כאן עבורכם מדריך ברור ומפורט שיסייע לכם להבין האם יש לכם זכאות להוציא רישיון לנשק, או שבכלל אין לכם למה להתחיל את התהליך?

 

קצת רקע על הוצאת רישיון נשק אישי

הגוף שעוסק בהנפקת רישיונות לנשיאת נשק אישי לאזרחי מדינת ישראל הוא האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי (לשעבר: המשרד לביטחון פנים). את כל ההתנהלות שלכם תבצעו מולו והוא זה שיחליט האם אתם זכאים לרישיון נשק או לו. הבעיה היא כמובן בעיה שמוכרת לנו מכל התנהלות מול השירות הציבורי: בירוקרטיה וסחבת בלתי נגמרת.

מספיק טופס אחד שלא מילאתם בדיוק כמו שצריך, והעסק יכול להיתקע להרבה מאוד זמן. בדיוק בשביל זה ישנן חברות שמתמחות בתחום ומציעות לכם עזרה בהוצאת רישיון נשק. מדובר על השקעה קטנה שתחסוך לכם הרבה מאוד זמן.

קצת רקע על הוצאת רישיון נשק אישי

התבחינים הבסיסיים

חשוב לדעת שזכאות לרישיון לנשיאת נשק נבחנת בשתי רמות, בפסקה הזו נדבר על הרמה הבסיסית. כדי לשאת נשק במדינת ישראל צריך לעמוד בתבחינים הבאים: ידיעה בסיסית של עברית ויכולת לנהל שיחה בשפה זו, רמת בריאות תקינה שאותה מאשר רופא המשפחה שלכם. חוץ מזה ישנה גם נוסחת גיל.

מי שלא שירת בשירות לאומי או בשירות צבאי צריך להיות מעל גיל 27 כדי להיות זכאי לשאת נשק. מי ששירת בשירות צבאי או לאומי צריך להיות מעל גיל 21 כדי להיות זכאי לשאת נשק. באופן טבעי, רוב האנשים שמעוניינים להוציא רישיון נשק עומדים בתבחינים הללו.

התבחינים הבסיסיים

התבחין השני – עילה

בפסקה הזו נדבר על התבחין השני והמורכב יותר – העילה לנשיאת נשק. זה שאתם כשירים מבחינה פיזית ובריאותית לשאת נשק זה נחמד, אבל לא מספיק. תצטרכו גם להוכיח שאתם באמת צריכים לשאת נשק, זאת אומרת, לעמוד באחד התבחינים שנקבעו על ידי האגף לרישוי כלי ירייה.

יש כל מיני תבחינים, העיקריים שבהם הם: עבודה או התנדבות באחד מכוחות הביטחון והחירום, עבודה הדורשת נשיאת נשק (למשל: מורי דרך), או מגורים או עבודה ביישוב שהוגדר כיישוב זכאי. אם אתם עומדים באחד התבחינים הללו תוכלו להמשיך להכשרה מעשית ולרכוש נשק אישי.

 

סיכום

אחזקת נשק במדינת ישראל דורשת עמידה בתנאים בסיסיים והוכחת עילה. חשוב לזכור שנשק הוא לא צחוק, שמרו על כללי הבטיחות והיו ערניים ודרוכים.

איך תדעו האם מותר לכם להוציא רישיון לנשק

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום