ארבעה מסלולי לימוד לנשים חרדיות שאתן חייבות להכיר

תוכן עניינים

היום כבר ברור שנשים צעירות מהמגזר החרדי מחפשות להתפרנס בכבוד ולממש את יכולותיהן. לכן, לא מפתיע שהן מחפשות מסלולי לימוד שיהלמו את כישוריהן ויאפשרו להן להתפתח ולהיות מסופקות גם מקצועית, ולא רק אישית. יחד עם זאת, לא כל מסלול לימודים מותאם לנשים חרדיות, ממגוון סיבות. אם את מחפשת מסלול לימודים שיתאים לאורח חייך, כדאי לך להמשיך לקרוא.  

ההתלבטות לגבי רכישת מקצוע והשכלה מלווה צעירות וצעירים רבים. כמו מקבילותיהן במגזר הדתי והחילוני, גם במגזר החרדי נשים מעוניינות למצוא מקצוע שיאפשר להן לפרנס את משפחתן ולא פחות חשוב מכך – להרגיש עניין וסיפוק. עם זאת, לנשים חרדיות קיים צורך נוסף, והוא התאמת מסלול הלימודים לאורח חייהן, כלומר לוח זמנים מותאם וכמובן לימודים נפרדים.

מסלולי לימודים לחרדיות מציעים פתרון לצורך הזה בדיוק. הנה כמה דוגמאות למסלולי לימוד בהם ניתן לרכוש מקצוע או הכשרה מקצועית באופן המותאם לאורח חייה של האישה החרדית.

 

תואר שני בלקויות למידה

בשנים האחרונות עלתה המודעות לצורך בהתמודדות עם אוכלוסייה הטרוגנית בכיתות הלימוד, ובפרט זה עם תלמידים המתמודדים עם לקויות למידה או הפרעת קשב וריכוז. היכרות מעמיקה עם לקויות הלמידה השונות, הגורמים והמאפיינים שלהן, כמו גם דרכי הטיפול, חשובה על מנת לספק מענה מדויק לאותם תלמידים.

התואר השני בלקויות למידה מאפשר לסטודנטית לרכוש מקצוע מבוקש ומתפתח, שייתן לה יתרון גם בתוך המערכת הפורמלית אך גם יאפשר לה פרנסה וסיפוק רבים כמטפלת עצמאית בלקויות למידה.

 

תואר שני בייעוץ חינוכי

בדומה לתואר שני בלקויות למידה, גם תואר שני בייעוץ חינוכי מספק לסטודנטית מקצוע מבוקש שייתן לה יתרון בתוך המערכת הפורמלית ויאפשר לה לגוון את עבודתה כמורה. היועצת החינוכית עוסקת בממשק שבין התפקוד הלימודי, רווחת התלמיד והקשיים החברתיים וההתנהגותיים שהוא עשוי להתמודד איתם.

במסגרת התואר הסטודנטית רוכשת ידע וכלים הקשורים לחיי התלמיד בבית הספר, לקשיים לימודיים, רגשיים וחברתיים. בנוסף, תואר שני בייעוץ חינוכי יאפשר לסטודנטית בעתיד לרכוש הכשרות מקצועיות מבוקשות נוספות, כמו ייעוץ זוגי או הדרכת הורים.

 

תואר ראשון בהנדסת תוכנה

אם את נוטה לתחומים ריאליים, ובלימודייך התעניינת יותר במתמטיקה ומדעים, הרי שהמסלולים הקודמים שהצענו כנראה פחות מדברים אלייך. במיוחד לנשים כמוך קיים מסלול לתואר ראשון בהנדסת תוכנה, שיפתח לך את הדלת למקצוע מבוקש, עם פוטנציאל השתכרות גבוה ואפשרויות קידום רבות.

הלימודים לתואר ראשון בהנדסת תוכנה מכוונים על מנת לאפשר לך להשתלב בתעשייה הטכנולוגית, שהינה כידוע מגזר תעסוקתי מרכזי בישראל, ולקבל בסיס ידע נדרש בתחומי מחשבים ומתמטיקה.

 

לימודי הסמכה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי

לעומת המסלולים הקודמים שהצענו, שהינם לימודי תואר ראשון או שני, כאן מדובר במסלול לימודי תעודה, המיועד לסטודנטיות מתקדמות יותר שכבר רכשו תואר ומקצוע. לימודי טיפול קוגניטיבי התנהגותי מיועדים לנשות חינוך וטיפול המעוניינות לקבל הכשרה בשיטה טיפולית שהוכחה כיעילה ומדויקת, ומאפשרת התמודדות עם מגוון קשיים ויעדים. הלימודים מעניינים ומעשירים, ובעיקר פרקטיים.

מחקרים לאורתודוקסיה

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום