באילו מקרים ניתן לתבוע פיצוי בגין נזקי גוף?

תוכן עניינים

ישנם שני סוגים של  נזקי גוף העשויים לזכות את הנפגע בפיצוי לאחר תביעה. הראשון הוא נזק בלתי ממוני. מדובר על פיצוי עבור הכאב, הסבל וקיצור תוחלת החיים של הנפגע בעקבות האירוע. השני הוא פיצוי על נזק ממוני עקב הפגיעה הכספית שנגרמה לנפגע כתוצאה מהאירוע. הנזק הממוני יכול להיות עקב ההוצאות לטיפולים רפואיים, עזרה, סיעוד וההפסד עקב אובדן ופגיעה בכושר ההשתכרות.

 

מקרים של רשלנות

תאונה שנגרמה בגלל רשלנות או חוסר זהירות של מישהו אחר, שאינו הנפגע, עשויה לזכות את הנפגע בפיצוים על הנזק שנגרם לו. הנתבע יכול להיות גוף עסקי או ממשלתי ועל התובע להוכיח את אחריותו של הנתבע לפגיעה. במקרה שהתביעה נעשית בגין רשלנות יש לדרוש פיצויים מהגוף שהתרשל ומומלץ להגיש את התביעה באמצעות  עורך דין נזקי גוף המתמחה בתחום.

 

פיצוי ללא הוכחת רשלנות

ישנם מקרים בהם ניתן לתבוע פיצוי בגין נזקי גוף גם ללא הוכחת רשלנות, בין היתר לאחר תאונות דרכים או תאונות עבודה. הפיצוי במקרה של תאונת דרכים אינו קשור לקביעה מי אשם בהתרחשות התאונה אך יש להוכיח כי התאונה אכן קרתה ולהציג את הנזקים שרלוונטיים לתביעה. לכן חשוב לתעד כל מידע על התאונה, לצלם את המקום, לקחת טלפונים של עדים ועוד.

 

מקרים של תאונות עבודה

גם במקרים של תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי לאחר תאונת עבודה אין צורך בהוכחת רשלנות. העובד שנפגע בעת עבודתו זכאי לדמי פגיעה ולזכויות מביטוח לאומי בתנאי שהתאונה התרחשה בעבודה, עקב העבודה והיא שגרמה לנזק לנתבע. לעומת זאת בתביעת נזיקין כנגד המעסיק או חברת הביטוח יש צורך להוכיח את אשמת הנתבע בהתרחשות התאונה.

 

גובה הפיצויים

סכום הפיצוי תלוי בגורמים שונים כמו סוג הנזק, גובה השכר שהתובע הרוויח טרם האירוע וגילו. בתאונות דרכים ישנה הגבלה על סכום הפיצוי בגין סבל, כאב ועוגמת נפש והסכום אותו ניתן לתבוע הוא עד 180,000 ₪. החישוב של הפסד ההכנסה נעשה על בסיס השכר נטו ועד לתקרה של פי שלושה מהשכר הממוצע במשק.

 

אובדן כושר

בתביעת נזיקין שאינה תאונת דרכים ניתן לתבוע את מי שאשם בתאונה או שהיה יכול לצפות את התאונה ולא עשה די כדי למנוע אותה. בתאונת דרכים, הגוף המפצה העיקרי היא חברת הביטוח שהנפיקה את פוליסת החובה של התובע. במקרה של אובדן כושר עבודה אשר נמשך מעל 60 יום, ניתן לתבוע את קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים על מנת לקבל פיצוי חודשי של אובדן כושר.

 

סיכום מקרי תביעה

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו במספר מקרים בהם ניתן לתבוע פיצוי בגין נזקי גוף. כפי שציינו ישנם מקרים בהם יש צורך להוכיח רשלנות ואחריות כאשר התביעה היא כנגד גופים מסחריים או פרטיים שלא עשו את הנדרש מהם למניעת התאונה ותוצאותיה. ישנם מקרים כמו תאונות דרכים ותאונות עבודה בהם ניתן לתבוע גם ללא צורך בהוכחת רשלנות כלשהיא.

ציוד משפטי

 

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום