3 דרכים יצירתיות לפיתוח מנהיגות אצל ילדים

תוכן עניינים

כושר מנהיגות הלא היא תכונה חשובה וחיוניות ומעידה הרבה על אופיו של האדם. יש כאלו שיאמרו שאנשים מסוימים פשוט נולדו עם כושר המנהיגות.

אך מהעם כאלו שלא נולדו אתו? זו היא תכונה שאכן אפשר ללמוד וללמד ילדים מגיל קטן.

פיתוח כושר מנהיגות אצל ילדים יתרום להם רבות ביצירת קשרים חברתיים, קידום במסגרות כמו צבא ועבודה, ביטחון עצמי והערכה עצמית גבוהה.

במאמר זה אציג לפניכם כ- 3 דרכים יצירתיות שיעזרו לפיתוח מנהיגות אצל ילדים:

 

1. פעילויות

למי שלא מכיר את התופעה, מדובר בפעילויות המתבצעות מחוץ לכיתת הלימודים. הסיבה לכך היא בכדי להוציא את הילדים מאזור הנוחות שאליו הם רגילים על מנת ללמד אות לגלות בעצם תכונות שהם לא הכירו. פעילויות אלו מתבצעות לרוב במסגרת הלימודים ומועברות ע״י מקצוענים בתחומי החינוך אשר בעזרת תכנית מיוחדת עוזרת לפתח את כושר המנהיגות אצל כל ילד וילדה. זה בא לידי ביטוי בקבלת החלטות, עבודה נכונה בצוות, הקשבה לאחר, דרבון של חברי הצוות, הצבת מטרות ובניית תכנית מפורטת כיצד יוכלו להשיג את המטרה שהציבו לעצמם אישית ובצוות כאחד. הם לומדים ומפתחים את הכישורים הללו תוך כדי אווירה של משחק וכיף. וויסות הלחץ המופעל על הילדים בעת היציאה מאזור הנוחות שלהם אל עבר הגשמה עצמית ופיתוח כישורים הכרחיים כמו מנהיגות הוכחו כיעילות ואפקטיביות במסגרת ה-ODT .

 

2. דוגמא אישית

יש ילדים שנולדים כריזמטיים יותר ויש כאלו שפחות אך לאחר שהסכמנו שהכול ניתן ללמוד, ניגש לחלק המעניין. ילדים מושפעים מאוד מההורים שלהם ומהדמויות הסמכותיות בחיים שלהם, ולכן אם אתם תהיו בעלי כושר מנהיגות סביר מאוד להניח שילדיכם יהיו כאלו גם. מעבר לכך שאם כהורים תעבדו על כישורי המנהיגות שלכם וזה ישפיע על ילדיכם, עליכם גם לפתח את האינטליגנציה הרגשית שלהם, מה שיעזור לפתח את יכולות התקשורת שלהם ואת יכולת קריאת המציאות שלהם. זה נכון שהקסם של הילדים זה שהם חיים בעולם משלהם אך על אחראיות ההורים להכין אותם לעולם האמיתי בו הם יצטרכו לחשוב בצורה אסטרטגית, לגלות איפוק, אמפתיה, לפתח כישורי משא ומתן, אסרטיביות, ביטחון עצמי וכמובן כושר מנהיגות וכריזמה.

 

3. לקיחת אחראיות

אחראיות חשובה מאוד ולכל בן אנוש יש אחראיות מסוימת כלפי הסביבה שהוא חי בה ובעיקר כלפי עצמו. זה לא סוד שאנשים שלוקחים אחראיות על החיים שלהם הלא הם אנשים מוצלחים יותר. לימוד ילדים לקחת אחראיות בבית, בבית ספר, בגן, בגינת הילדים או אפילו בבתים אחרים היא הכרחית. יישום נכון של לקיחת אחריות יסייע במילוי משימות, הצעת פתרונות לבעיות, שיתוף פעולה, הקשבה ועוד. ילדים שלא נותנים להם להתמודד עם בעיות לעולם לא יוכלו לפתח כישורי מנהיגות.

לסיכום: ילדים יכולים ללמוד הכול ובדיוק בגלל הסיבה הזו חשוב לפתח אצלם מגיל צעיר תכונות חשובות שיכתיבו את חייהם כמבוגרים. על מנת לצלוח זו חשוב לשלב בין הנעשה במסגרת הלימודים לנלמד בבית. תוכלו ללמוד יותר על פיתוח כישורי מנהיגות בפעילויות ODT לילדים.

 

קבוצה

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום