האם חובה שיהיה נאמן בטיחות בחברות גדולות

תוכן עניינים

בכל חברה גדולה ישנה ועדת בטיחות, אשר כל חבריה הם נאמני בטיחות בעלי אחריות גדולה. לנאמני הבטיחות תפקיד בעל חשיבות רבה אשר מסייע לשמור על מהלך עבודה תקין. מה תפקידו של נאמן בטיחות והאם חובה שיהיה נאמן בטיחות בחברות גדולות?  זאת ועוד במאמר הבא.

 

הקדמה

תחילה, באשר לשאלה האם חובה שיהיה נאמן בטיחות בחברות גדולות, התשובה היא כן. לפי החוק, בכל חברה גדולה, כלומר כזו המונה מעל כ – 25 עובדים, חובה להקים ועדת בטיחות, אשר חבריה הם נציגים מהחברה. נציגי הועדה נקראים נאמני בטיחות, והם אלו האחראים על כל תחום הבטיחות בעבודה. מלבד החוק, מדובר באינטרס חד משמעי של החברה למנות נאמני בטיחות.

בכל מקום עבודה ישנם סכנות העלולים לגרום נזקים לעובדי המקום. נאמני הבטיחות צריכים לעשות את עבודתם בצורה המיטבית ולמנוע את הנזקים העלולים להתרחש.

 

נאמן בטיחות

לנאמני הבטיחות מספר תקפידים, חובות וסמכויות המוטלות עליהם. נאמני הבטיחות אחראיים על תנאי הבטיחות בחברה, לבחון אותם ולשפרם במידת הצורך. מאבחנים ומזהים מקומות לקויים ומפגעים ומטפלים בהם, מעבירים הדרכות לכלל עובדי החברה אודות בטיחות בתחומים שונים ועוד.

תחומי ההתעסקות של נאמן בטיחות

העובדים אשר ממונים כנאמני בטיחות צריכים לעבור הכשרה מותאמת על ידי גורמים מקצועיים בתחום, אשר להם קיים אישור ממפקח העבודה הראשי.

נאמן בטיחות עובר הסמכה מקצועית באמצעות קורס, אשר כולל תכנים שונים ביניהם:

  • הדרכה אודות ציוד ושימוש בו – על מנת למנוע שימוש שאינו תקין, או עבודה ללא ציוד ביטחון תואם.
  • מניעת תאונות – על מנת לדעת כיצד לזהות מפגעים ולסלקם.
  • בטיחות בחשמל – עבודה נכונה בחשמל.
  • בטיחות ותנאים בסביבת העבודה – קיום סביבת עבודה בטוחה לכלל העובדים.
  • חוק פיקוח – החוקים הרלוונטיים לעבודתו של נאמן הבטיחות.
  • עבודה בגובה – כללי הזהירות והבטיחות בעבודה בגובה.

 

מקדימים תרופה למכה – נאמני בטיחות

כל יום עבודה יכול להרס בשל תאונת עבודה כזו או אחרת, אשר נגרמת לרוב מחוסר תשומת לב לליקוי או מפגע בסביבת העבודה. נאמני בטיחות מונעים מקרים אלו. תאונות העבודה עלולות לגרום נזקים פיזיים קשים בקרב העובד הנפגע, ולעיתים אף להסתיים במוות. לשם כך אסור לוותר על מינוי נאמני בטיחות במקום העבודה.

במקומות עבודה אשר בהן מתנהלות משימות אשר מהוות סיכון לעובדי המקום, יש לבצע פעילות והדרכה בתדירות קבועה על מנת לשמור על בטיחותם.

 

על רגל אחת – האם חובה שיהיה נאמן בטיחות בחברות גדולות

חברות גדולות נחשבות כחברות המונות מעל ל – 25 עובדים. לפי חוק, חלה חובה כי בחברות גדולות יהיה נאמן בטיחות. נאמן בטיחות עובר קורס מקצועי אשר מכשיר אותו לתפקידו, כך שיוכל להיות אחראי על תחום הבטיחות במקום העבודה, ידריך את העובדים, יוודא כי הציוד תקין וכי כלל העובדים בעלי ציוד מתאים, יזהה מפגעים ויסייע למנוע תאונות עבודה.

אנשי תחזוקה

 

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום