האם ניתן לקבל תו נכה בגלל ילד נכה?

תוכן עניינים

הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ונכות מתמודדים עם אתגר גדול בעת גידול הילדים. לאור הקושי הקיים בהתניידות, מגורים, השכלה ועוד, מדינת ישראל מעניקה מגוון רחב של זכויות עבור הורים לילדים נכים בנושאים רבים, ביניהם גם תו נכה. הנפקת תו נכה להורים לילד בעל נכות או צרכים מיוחדים מתאפשרת לאחר מילוי טפסים מיוחדים ואישורי רופא. אז איך ניתן לקבל תו נכה עבור ילד נכה? במאמר זה נפרט את כל מה שצריך לדעת.

 

זכויות עבור הורים לילדים מיוחדים

גידול ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומחייה של חיים רציפים לעיתים בלתי מתאפשרת. כמות המטלות שיש לבצע עולות על גדותיהן והורים מרגישים לבד במערכה. עם זאת, הזכויות הניתנות מטעם המדינה יכולות להקל עליהם. זכויות לילד נכה מגיעות יחד עם אחוזי נכות או אישור מדינה לאחר אבחון של גורם מקצועי. ביניהן קיימות:

  • הנחה בחשבונות המים, חשמל וארנונה – הזכאות היא עבור הורים לילדים נכים המתגוררים איתם בבית. יש לפנות לגורמים האחראים (חברת החשמל, המים או העירייה המקומית) ולהגיש בקשה על מנת לקבל את ההנחה.
  • הטבות בתשלומי מיסים – קיימת אופציה לקבלת 2 נקודות זיכוי, עבור אחד מזוג הורים לילדים עם מוגבלות, גם להורים לבוגרים מעל גיל 18.
  • פטור מתשלומים בקופות חולים – אנשים המקבלים קצבת ילד נכה פטורים מתשלום עבור קופות חולים לשירותים הבאים: רופאה מומחה, פסיכיאטר, דיאטנית, רופאים כלליים, רופאים המומחים לבריאות המשפחה, רופאי ילדים, רפואה פנימית וגיניקולוגיה. מרפאות חוץ הפועלות יחד עם בתי החולים. מכוני הדמיה כמו רנטגן, אולטרסאונד, CT, MRI ועוד.
  • תג נכה – ניתן לקבל ממשרד התחבורה תגי חניה עבור נכים הזקוקים לרכב באמצעי התניידות בעקבות מגבלה רפואית שמונעת מהם להתנייד עצמאית. ניתן להקצות לתו נכה עד שני רכבים עבור סיוע לילד הנכה.

 

איך ניתן לקבל תו נכה?

ניתן להגיש את הבקשה לקבלת תג חניה לנכה באינטרנט באמצעות מערכת ההזדהות הלאומית ואו בדואר. במידה ותגישו בקשה מקוונת, תקבלו מענה תוך 30 יום. במידה ותגישו בקשה בדואר, הזמן יכפיל את עצמו והמענה יגיע תוך 60 יום. עבור הבקשה יש לצרף מסמכים רפואיים עדכניים מרופא מומחה, המסמכים צריכים להיות מהשלושה החודשים האחרונים.

רצוי כי הרופא המומחה יתייחס לבעיה הקיימת אצל מבקש הבקשה לתג נכה. בעלי תעודת עיוור או לקוי ראייה לא צריכים לצרף מסמכים רפואיים. בעת הבקשה יש לפרט את מספרי הרכב המעוניינים לקבל את התג תחת שם הנכה.

כל נכה זכאי לרישום של עד שני כלי רכב תחת שמו, וההטבה תתקיים רק בזמן שהוא נמצא ברכב במהלך הנסיעה. למסמכים יש לצרף תצלומי תעודת זהות וספח או צילום של שני הצדדים בתעודה הביומטרית. ההמלצה היא לשמור אצלכם עותק מכל מסמך, שכן הם לא חוזרים בחזרה.

ילד נכה

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום