כמה תעלה הובלה מבניין בלי מעלית?

תוכן עניינים

דירה שהגישה היחידה אליה היא דרך מדרגות, יוצרת אתגר עבור חברת ההובלה שעשויה להחליט אם להשתמש במנוף או להסתפק בחדר המדרגות. מצב שכזה משפיע על תמחור ההובלה. במאמר זה נתייחס לשיקולים השונים בקביעת הצעת המחיר

 

פרמטרים של מחיר

תעריפי הובלת דירה או משרד נקבעים על בסיס מספר פרמטרים: זמן העבודה המשוער, המרחק בין היעדים, כמות תכולת הבית, גודל הדירה, קיץ או חורף, מועד המעבר ונגישות. רמת הנגישות תשפיע ישירות על זמן העבודה וכך תשפיע על המחיר. חברת הובלות שתגיע לבצע מעבר דירה בבניין בו אין מעלית תצטרך להתאים עצמה לסיטואציה, המושפעת גם בגובה הקומה.

דירה בקומה גבוהה, בבניין ללא מעלית עשויה להצריך כוח אדם גדול יותר מאשר בניין עם מעלית. העדרה של מעלית יחייב את המובילים לשקול שימוש במנוף או במת הרמה. זהו פרמטר נוסף שצריך לקחת בחשבון בעת חישוב המחיר. יחד עם זאת, למרות שהשימוש במנוף/במת הרמה כביכול מייקרים את עלות ההובלה, יש לזכור כי שימוש בהם מזרז משמעותית את תהליך ההובלה ובכך משפיע על המחיר הסופי.

 

מניף את המחיר

העדרה של מעלית אינה מחייבת, בכל המקרים, שימוש במנוף. יתכנו מצבים בהם חברת הובלות תגיע למסקנה שניתן לבצע את ההובלה דרך חדר המדרגות. לרוב החלטה זאת תתקבל כאשר זאת אחת הקומות הראשונות בבניין, תכולת הבית אינה גדולה ואינה כוללת רהיטים גדולים, כבדים ומסורבלים שלא ניתן להעביר אותם בחדר המדרגות. אך במקרים רבים אין ברירה והמנוף או במת ההרמה הם הכרח.

במצבים שכאלה המחיר השעתי הוא כ-600 ₪. מחיר זה יעלה אם המעבר הוא מקומה גבוהה. מקומה עשירית כל קומה נוספת מייקרת עוד יותר את התעריף השימוש במנוף בגלל הצורך במנופים מסוג אחר. המחיר יושפע גם מרמת הנגישות שלו לדירה. שעת מנוף אחת תספיק, בדרך כלל, להורדת תכולת דירה של עד שלושה חדרים. ארבעה חדרים ויותר ידרשו יותר זמן.

 

בלי הפתעות של הרגע האחרון

במהלך משא ומתן בין חברת הובלות ללקוח פוטנציאלי, נציגי החברה צפויים לשאול את כל השאלות הנדרשות, כמו מיקומי הדירות, קומות, תכולה, מספר חדרים וכו'. כמו כן, הלקוח ישאל אם ישנה מעלית בבניין שאותו הוא עוזב ובדירה החדשה. פרטים אלה חיוניים לגבי קביעת מחיר ההובלה ולכן יש למנוע הפתעות של הרגע האחרון.

בשנים האחרונות חצי מהמדינה הפכה לאתר בניה אחד גדול כתוצאה מעבודות תשתית שונות שפגעו בניידותם של רכבים רגילים, על אחת כמה וכמה על משאיות הובלה ומשאיות מנוף. מכשולים פוטנציאלים מסוג זה עשויים להשפיע על זמן ההובלה וכתוצאה מכך גם על המחיר.

 

לבטח או לא לבטח: אין בכלל שאלה

הובלה מבניין ללא מעלית עלול ליצור בעיות, גם כאשר צוות ההובלה מיומן ומנוסה. בין אם יוחלט על שימוש במנוף ובין אם יוחלט לוותר עליו, טעויות אנוש מתרחשות מדי פעם. לכן סוגיית הביטוח חשובה עד מאוד. על לקוח פוטנציאלי לוודא כי פוליסת הביטוח של חברת הובלות איתה הוא נמצא במו"מ כוללת את ביטוח התכולה, גם בשלב בו המובילים מעבירים תכולה דרך חדר המדרגות או באמצעות המנוף.

ובכדי למנוע בעיות בהמשך כדאי לו לברר אם חברת ההובלות מבוטחת מפני תביעות על רשלנות. כיסויים אלה מופעלים רק במקרה של תקלה אך הם מעניקים שקט נפשי רב לשני הצדדים.

חברת הובלות

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום