מה הסיבות לאיסור גידול צבים כחיות מחמד?

תוכן עניינים

אתם בטח מכירים את הסיטואציה הבאה:

יצאתם לטייל בשטח ופגשתם בדרך בצב.

הילדים שתמיד ביקשו מכם חיית מחמד, שאלו אם אפשר לקחת אותו אתכם ולגדל אותו בבית.

סביר להניח שבאותם רגעים הרצתם בראשכם את הדרוש לגידול צב והבנתם שזו יכולה להיות חיית מחמד שאינה מזיקה.

הרי מה כבר צב צריך? כמה ירקות ומרחב מחיה.

אז זהו, שגם אם יש לכם בבית כמה ירקות ומרחב מחיה שיכול להתאים לצב, אתם עדיין לא יכולים לגדל אותו.

ישנו איסור לגדל צבים בארץ כחיות מחמד.

אתם קוראים את מילים אלו ותוהים מהן הסיבות לאיסור של גידול צבים כחיות מחמד?

בשורות הבאות נעשה לכם סדר בנושא, כך שתדעו בדיוק למה אסור לגדל צבים בבית.

 

ביות של חיות בר גורם להם לשנות את ההתנהגות הטבעית שלהם

ברגע שאנחנו לוקחים חיית בר כלשהי מהטבע, אנו גורמים לה להיות "מפונקת". כלומר, בעקבות הליך הביות שהיא עוברת אצלנו, היא כבר לא צריכה לדאוג לפרטים הבאים:

  • מזון

ברגע שחיית בר הופכת להיות חיית מחמד היא כבר לא צריכה לתור אחר מזון. הבעלים שלה דואגים לה למתן מזון באופן קבוע, כך שהיא לא צריכה לצאת ולחפש מזון ברחבי הטבע בשום שלב.
כשמדובר בצב, זהו שינוי משמעותי עבורו. מכיוון שאם בשלב מסוים, בני המשפחה יחליטו להחזיר אותו לטבע, הוא עשוי להיות חסר אונים ולא לדעת כיצד לדאוג לעצמו לאיסוף של מזון.

 

  • הגנה מפני טורפים

בטבע, הצב צריך להגן על עצמו מפני טורפים. הוא צריך להיות כל הזמן במצב של כוננות כדי לבחון האם הוא עלול להיות במצב של סכנה. כאשר משפחה בוחרת לגדל צב כחיית מחמד, היא בעצם מפרידה אותו ממקומו הטבעי וגורמת לו לשכוח ממצב הכוננות מכיוון שכשהוא נמצא בבית של משפחה ולא בטבע, הוא חשוף פחות לסכנות.

אם תשאלו אותנו, אנחנו לא מבינים כלל את ההתלהבות בגידול של צב. מבחינתנו, צב זו חיה משעממת. אם כבר לגדל חיית מחמד אז למה לא לגדל אוגר, עכבר, דג או כל חיה אחרת שאפשר למצוא אצל צ'או צ'או – חנות החיות שלך מבלי לחשוש שהיא תיעלם מהעולם אחרי שתגדלו אותה .

 

מה חשוב לדעת בכל נושא של איסור גידול צבים כחיות מחמד?

חשוב לדעת שצבי יבשה נחשבים לחיה מוגנת וכדאי לדעת זאת מראש שעדיף להשאיר אותם במרחב הטבעי שלהם, בטבע הפתוח.
חשוב שתיידעו ואת הסובבים אתכם שצבים מצויים בסכנת הכחדה (לצערנו, לא כולם מודעים לעובדה חשובה זו), כך שגידול והחזקה של צב כחיית מחמד בתוך בית פרטי נחשבת לעבירה על החוק.
חשוב להעביר את המידע הזה הלאה מכיוון שבשנים האחרונות ישנה ירידה במספר הצבים שקיימים בנוף הישראלי. אם המצב יימשך, ייתכן שבשנים הקרובות כבר לא נראה צבים כמעט לחלוטין בטבע.

 

בעל חיים

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום