השפעת הניקיון על הסביבה שלנו

תוכן עניינים

במשך שנים רבות, מימי קדם ועד ימינו אנו ממש, שימת הלב להיגיינה, או בעברית "גהות", הייתה בראש ובראשונה עניין של תרבות. ההקפדה על ההיגיינה, מונח ששמו נגזר משמה של היגיאה, אלת הניקיון במיתולוגיה היוונית, היא התנהגות שהולכת יד ביד עם בריאות. הקפדה על ניקיון היא הקפדה על סביבה ובריאות.

 

צעדים בסיסיים לשמירה על ניקיון חשובים לבריאותנו

שמירה על ניקיון מביאה איתה בריאות. היא כוללת ניקיון הסביבה שלנו מגורמים שיכולים לשאת בחובם סכנה בריאותית ושמירה על ניקיוננו שלנו. אחת הדרכים היא להתקין סבוניות, שיאפשרו היגיינה בכל מקום ובכל עת. ניתן לרכוש לצורך העניין סבוניות במנל.

סבוניות אלו מכילות מרכיב שתפקידו נחוץ מאוד בשמירה על היגיינה: סבון, שמטרתו הסרת לכלוכים מגופנו יד ביד עם השמדת החיידקים נושאי המחלות שמוצאים את מקומם בלכלוך. גם שטיפת מזונותינו טרם אכילתם חשובה מאוד, לרבות ההקפדה על שטיפה בסבון של ירקות או פירות טרם שיבואו אל פינו.

לשמור על ניקיון

הניקיון משפיע על הסביבה המיידית

גם הבתים בהם אנו חיים עשויים להכיל פתוגנים, מחוללי מחלות, אולם גם מאלו ניתן להיפטר באמצעות הקפדה על ניקיון. ישנן גם מערכות מודרניות משוכללות, שפותחו במשך עשרות ומאות שנים והוכיחו את עצמן היטב כמועילות בהפחתת גורמי תחלואה ושיפור איכות החיים: מערכת הביוב ומערכת פינוי האשפה.

הלכלוך שבו משגשגים טוב יותר גורמי מחלות, נשאים שלהן או מפיצים שלהן הוא נחלת העבר במקומות רבים כמו למשל יישובים מתקדמים, שבהם הביוב אינו מצטבר עוד או זורם פתוח לאוויר או עומד, והאשפה מפונה החוצה להטמנה או למחזור. בעצם, במצב שנוצר או לפחות זה שאנו שואפים אליו, לא קיים יותר מקום שבו חיידקים יכולים להתרבות בתנאים טובים עבורם, ולהיות מופצים באמצעות בעלי החיים השונים אל בני האדם.

 

הניקיון משפיע על סביבה שניונית

זיהומים יכולים להגיע אלינו גם דרך אוויר מזוהם, מי שתיה שבהם מומסים חומרים כימיים רעילים, או אף פתוגנים שמוצאים דרכם אל מי השתיה שלנו. לכן, בין היתר, חשוב להקפיד על מיחזור ככל הניתן של כל חומר כמעט, ובמיוחד של שפכים שבהם הכימיקלים והחיידקים נמצאים בריכוז גבוה יותר מאשר בכל סוג אחר של פסולת.

לכן שפכים תעשייתיים או פליטת גזים מזהמים נתונים לרגולציה כבדה של רשויות החוק והם מחויבים בטיהור או סינון עד כמה שרק ניתן, בנוסף, כמובן, על איסור השלכת פסולת במקומות שבהם אין מנגנון מסודר לטיפול בה (או ניקוז של ביוב למאגרים לא חוקיים ללא טיהור מקדים שלהם).

 

סיכום

חשוב להקפיד על ניקיון גופנו, וחשוב לא פחות להקפיד גם על ניקיון הסביבה שלנו. מחלות פורצות ומתפשטות כתוצאה מריכוז פתוגנים במקום אחד, ובמיוחד חשוב לקחת בחשבון שישנם סוגי לכלוך וזיהום שהטיפול בהם עשוי להימשך זמן רב, ולכן כדאי למנוע אותם מראש.

ניקוי

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום