התפטרות בעקבות הטרדה מינית מצד הבוס

תוכן עניינים

החוק בישראל מתייחס להתפטרות בעקבות הטרדה מינית מצד הבוס כפיטורים לכל דבר ועניין.

במאמר הבא נבין מה המשמעות של זה, האם ניתן לקבל פיצוי כספי ועם מי כדאי להתייעץ כדי לשפר את סיכויי ההצלחה של ההליך המשפטי במישור האזרחי

או הפלילי

הטרדה מינית היא מושג רחב שמתייחס לשורה ארוכה של מקרים. המאפיין המשותף לכל המקרים של הטרדה מינית הוא שמדובר על סוג של פגיעה בכבוד האדם, חירותו, פרטיותו והזכות לשוויון. מטבע הדברים, הטרדה מינית גם שכיחה במקומות עבודה והיא יכולה להופיע במגוון רחב של דרכים ואופנים.

השאלה המתבקשת היא מה המשמעות הפרקטית והמשפטית של התפטרות בעקבות הטרדה מינית מצד הבוס. מצד אחד, התפטרות לא אמורה לזכות בפיצויים. מצד שני, מדובר על הטרדה מינית שעומדת בפני עצמה כעבירה שבגינה ניתן להגיש גם תביעה אזרחית וגם תביעה פלילית. לכן, הפתרון הוא להתייעץ עם עורך דין.

 

איך מקבלים פיצויים בעקבות התפטרות?

החדשות הטובות הן שהחוק בישראל מתייחס להתפטרות בעקבות הטרדה מינית מצד הבוס כפיטורים לכל דבר ועניין. מהרגע שבו מבססים את הטענה שהתרחשה הטרדה מינית, כל שנותר הוא לדרוש את הפיצוי הכספי – גם בגין העבירה במישור האזרחי וגם בגין הפיטורים עצמם.

סקירת אירועים ממקורות אמינים כגון https://www.dw-law.co.il/הטרדה-מינית-בעבודה מגלה גם את החשיבות של ייעוץ משפטי. מפסקי דין בנושא עולה שהרבה מאוד מקרים היו יכולים להסתיים בהטלת פיצויים כספיים גבוהים מאוד על הבוס, אך שזכויות אלו לא מומשו על ידי הנפגעים משום שהם לא היו מודעים אליהם. במילים אחרות, חשוב לא לעשות אף צעד לפני שמקבלים ייעוץ משפטי שמתאים ספציפית לנסיבות שעל הפרק.

 

האם שווה להגיש תביעה?

הטרדה מינית היא עבירה שבגינה ניתן להגיש תביעה אזרחית או פלילית. ההבדל העיקרי הוא שבתביעה פלילית העונש המקסימלי יכול להיות מאסר, בעוד בתביעה אזרחית מדובר על הטלת פיצויים כספיים. עם זאת, בשני המקרים לא מדובר על עונש שמבטל את הזכות של גברים או נשים שמתפטרים בעקבות הטרדה מינית מצד הבוס – לדרוש את הפיצוי שמגיע להם מתוקף הפיטורים.

אירוע שנחשב על פי הדין לפיטורים מאפשר לעובד שזכאי לפיצויים על פי החוק לקבל אותם גם בעקבות ההתפטרות. יתרה על כך, כל פגיעה מצד הבוס לאחר הגשת תלונה על הטרדה מינית בעבודה נחשבת להתנכלות אסורה ורק בגינה ניתן לדרוש פיצוי של עד 120 אלף ש"ח – בנוסף לפיצוי על ההטרדה המינית ולפיצוי על הפיטורים.

 

תלונה – חלק מארגז כלים משפטי רחב

תלונה היא אפשרות אחת מבין רבות בכל הנוגע להתנהלות של נפגעים ונפגעות מאירועי הטרדה מינית. אם רוצים לבחור את הכלי המשפטי המתאים במישור הפלילי והאזרחי, מאוד חשוב להתייעץ עם עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו.

 

פטיש וספר

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום