כיצד למצות את הזכויות המגיעות לכם?

תוכן עניינים

בכל שנה המדינה נהנית מרווחים אדירים הנובעים מגבייה עודפת של מיסים. אזרחים רבים אינם מודעים לכך שנגבו מהם מיסים בעודף, או לחילופין ליכולתם להחזיר את כספי המיסים שנגבו מהם חזרה אליהם. עם זאת, הדרך לברר האם ישנם כספים המגיעים לכם וכן את הדרך להשיב אותם אליכם היא פשוטה מאוד. בפסקאות הקרובות נסביר כיצד תוכלו לעשות זאת.

 

בדיקת זכאות

השלב הראשון בדרך למיצוי זכויות המס המגיעות לכם היא קודם כל בירור הזכויות. תחילה יש להכיר כי מערכת גביית המס בישראל עובדת בצורה רטרואקטיבית. המשמעות היא שהמס נגבה מדי חודש על בסיס ההנחה שהמשכורת החודשית שלכם היא המשכורת השנתית הממוצעת שלכם. עם זאת, גובה המס הנגבה נקבע בהתאם לסך ההכנסות השנתיות שלכם.

לכן, במצב בו עבדתם רק במהלך של חודש אחד בשנה ובו השתכרתם בסך של 10,000 ₪, המס שייגבה מכם יהיה על בסיס ההנחה שההכנסה השנתית שלכם היא 120,000 ₪. המשמעות היא שבפועל היה צריך לגבות מכם מס לפי מדרגת המס הקבועה ביחס להכנסה שנתית של 10,000 ₪. הסכום המצטבר של מיסים שנגבו ביתר בגין שיטה זו עומדת על כ-8.5 מיליארד ₪ בשנה.

 

הגשת בקשה להחזר מס

אילו במסגרת הבדיקה שביצעתם עלה כי נגבו מכם מיסים ביתר, השלב הבא הוא הגשת בקשה להחזר מס. הבקשה מופנית לרשות המיסים. במסגרת הבקשה יש צורך לנמק, על בסיס העילות הקבועות בחוק, מדוע אתם פונים לבקש החזר מס ומה הסיבה בגינה אתם זכאים לו.

הבקשה יכולה להיות מוגשת באופן עצמאי לרשות המיסים. עם זאת, הגשה עצמאית עשויה להיות כרוכה בסרבול ובחוסר וודאות רב. פרק הזמן החולף מרגע הגשת הבקשה ועד המענה של רשות המיסים עשוי להיות ממושך. לכן, כדי לא "לשרוף זמן", נכון יהיה אילו תפנו באמצעות חברה המתמחה בהגשת בקשות מעין אלו ושתביא אתכם ליעדכם במהירות האפשרית.

 

צבירת רווחים

מנגד, יש לקחת בחשבון כי ניתן לבצע החזר מס עד 7 שנים מיום גביית המס. במהלך הזמן שהכסף נמצא תחת חזקת רשות המיסים, הכסף צובר ריבית הנובעת מהצמדתו למדד מהמחירים לצרכן. בממוצע, מדובר בתשואה של כ-4 אחוזים מדי שנה. כלומר, במקרים רבים מדובר בכסף ששכחתם ממנו, אך בו בזמן הוא גדל וצבר תשואה נאה.

 

לא צריך להתאמץ

ניתן למצוא חברות רבות המתמחות בביצוע החזרי מס ובעבודה מול רשות המיסים. אף על פי כן, לא כל החברות הן בעלות אותה המומחיות ולא כל החברות מבצעות את עבודתן באותה המהירות והיעילות.

בנוסף, ישנן חברות רבות אשר גובות מחירי עתק עבור עבודתן. לכן, כאשר אתם מחפשים אחר חברה שתסייע לכם במסגרת פעילות זו, נכון יהיה שתקיימו סקר שוק מעמיק. חברה אשר תעשה את העבודה במהירות, ביעילות ובמחיר הוגן תוכלו למצוא באתר https://www.taxes-refund.co.il.

 

מחשבון וטופס החזר מס

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום