כיצד ניתן להגיש בקשה להחזר מס עבור מילואים? 

תוכן עניינים

משרתי מילואים נדרשים להעניק מזמנם למדינה. מלבד המשמעות האישית והמשפחתית, יש לכך משמעות כלכלית – כאשר אדם נמצא במילואים, יכולת ההכנסה שלו נפגעת. על מנת להקל במעט את הקושי הכלכלי הנגרם עקב שירות מילואים ובמטרה לעודד מילואימניקים להישאר בתפקידם, מדינת ישראל מעניקה עבור שירות מילואים החזר מס. איך זה עובד? 

אם את או אתה משרתי מילואים פעילים, ודאי ידוע לכם שמלבד הקושי הלוגיסטי והרגשי הכרוך בעזיבת המשפחה, מילואים טומנים בחובם גם קנס כספי, שנובע מאי היכולת לעבוד בימי המילואים. אמנם, לא ניתן לצמצם לחלוטין את הפגיעה, אבל על מנת שהיא תהיה מעט רכה יותר, תוכלו לקבל החזר מס בעקבות המילואים. איך עושים זאת?

 

אילו הטבות מס ניתנות בגין שירות מילואים?

ישנם שלושה סוגים שונים של הטבות מס, הניתנות בעקבות שירות מילואים פעיל. האחת היא פטור ממס על המענק, אותו המדינה מעניקה עבור תקופת המילואים. הטבה שנייה היא נקודות זיכוי – שירות מילואים מזכה בנקודות זיכוי ממס, אותן תוכלו לממש בסיום שנת המס ולשלם פחות מס בחישוב שנתי כולל. הטבה שלישית היא קבלת החזר – עבור מס שנגבה בטעות או לא בהתאם לנהלים, וכן אם ארע שינוי לטובתכם בעקבות שירות המילואים.

 

באיזו סיטואציה נהיה זכאים להחזר מס?

שוק העבודה היום הוא דינמי, כך שהעובד יכול להחליף מקום עבודה ובוודאי לשנות את גובה השכר במהלך השנה. יחד עם זאת, ברור שרשויות לא יכולות להתנהל באותה רמת דינמיות, ועל כן מדרגות המס המחייבות את העובד נקבעות בתחילת שנת המס על פי הקריטריונים המדווחים, וחישוב מדויק נעשה בסיום שנת המס. במידה ושירות המילואים פגע בהכנסותיו של העובד ברמה המשנה את מדרגות המס, הוא עשוי להיות זכאי להחזר של מס אותו שילם.

 

כיצד ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס?

על מנת להגיש בקשה לקבלת החזר מס, יש להגיש טופס בקשה מספר 135 לפקיד השומה בלשכת המס באיזור מגוריכם. לטופס 135 עליכם לצרף טופס 106 – פירוט הכנסות שנתי מהמעסיק, המתקבל מדי שנה מהמעסיק אודות שנת המס הקודמת. יש להוסיף לבקשה גם אסמכתא לפרטי חשבון הבנק כגון צילום המחאה או אישור על קיום חשבון בנק (אותו תוכלו להוציא מאתר הבנק שלכם). שימו לב כי את ההחזר ניתן לקבל לא יאוחר משש שנים לאחר תשלום המס.

 

האם יש צורך ביועץ מס או רואה חשבון על מנת לקבל החזר מס?

תיאורטית, הטפסים המדוברים זמינים וניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר בהגשת בקשה הנוגעת לחוקי מס מורכבים למדי, מומלץ ביותר להתייעץ עם יועץ מס או רואה חשבון ולהסתייע בליווי מקצועי. במקרים מסוימים, הידע המקצועי של יועץ המס או רואה החשבון יהיה שווה עוד אלפי שקלים בהחזר, כך שההוצאה על שכירת השירות המקצועי תשתלם ואף למעלה מכך.

החזר מס

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום