כמה כסף מקבלים על תאונת עבודה?

תוכן עניינים

סוג הנזק, רמת הכאב והסבל ובעיקר הקביעות הרפואיות השונות משפיעים על סכום הפיצוי שאותו ניתן לקבל בעקבות תאונות עבודה. במאמר הבא נסביר כיצד אפשר להגדיל את הסכום הזה ועם מי כדאי להתייעץ

תאונת עבודה מאפשרת לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי או מחברת הביטוח הפרטית – בהתאם לפוליסה ולתנאים שמופיעים בה. עם זאת, סכום הפיצויים עצמו אינו אחיד אלא גמיש ודינאמי.

הסיבה לכך שקיימים פערי אחוזים של עשרות אחוזים בין סוגים שונים של תביעות בגין תאונות עבודה היא שיש גורמים שונים שצריך להתחשב בהם, כמו גם הבדלים באופי הטיפול. ככל שמביאים בחשבון את הגורמים האלה מוקדם יותר בתהליך, כך מגדילים את הסיכוי לקבלת פיצוי משמעותי.

 

למה להתייעץ עם עורך דין?

עוד לפני שנכנסים אל עובי הקורה ומחשבים את סכום הכסף שאותו ניתן לקבל בגין תאונות עבודה, יש להבהיר את החשיבות של התייעצות עם בעלי מקצוע. מעורבות של עורך דין תאונות עבודה למשל מגדילה את הסיכויים לקבל קצבה מהביטוח הלאומי, כי הוא מכיר את התחום ויודע איך ואיזה בקשות או מסמכים להגיש.

כמו כן, היתרון של התייעצות עם עורך דין בא לידי ביטוי בכך שניתן לברר מראש על תאונות עבודה או אפילו אובדן כושר עבודה. באותה הזדמנות, מקבלים מעורך הדין הסבר נגיש וכך יודעים איך לפעול בצורה הכי אפקטיבית.

 

איזה גורמים משפיעים על סכום הפיצוי?

אפשר להזכיר על קצה המזלג מספר גורמים שחוזרים על עצמם מבחינת ההשפעה על היקף הפיצויים שאותם ניתן לקבל אחרי תאונת עבודה. בראש ובראשונה, מה שהכי משפיע על סכום הפיצוי הוא כמובן סוג הנזק: ככל שהנזק הרפואי חמור יותר, כך סכום הפיצוי הפוטנציאלי יעלה. בשביל להוכיח ולבסס טענה לנזק חמור, צריך להשתמש בכמה שיותר אסמכתאות רשמיות וממצאים רפואיים.

 

מה הקשר בין רמת הכאב והסבל לבין הפיצוי?

פקטור אחר ולא פחות חשוב שאליו מתייחסים על מנת לדעת כמה כסף אפשר לקבל בגין תאונת עבודה הוא רמת הכאב והסבל. מבחינת חברות הביטוח הפרטיות וגם המוסד לביטוח לאומי או בתי המשפט שנדרשים להכריע בסוגיה, רמת הכאב והסבל משפיעים על איכות החיים ולכן יש לשקלל אותם בחישוב הפיצויים. עם זאת, יש להביא בחשבון שבמקרה של תאונת עבודה שגורמת לשברים – לא נהוג לשקלל את הכאב והסבל כחלק ממערכת השיקולים לקביעת סכום הפיצוי.

 

הקביעות הרפואיות שקובעות את הפיצוי

בסופו של דבר, מה שהכי יקבע מה יהיה סכום הכסף שנקבל בגין תאונות עבודה כאלה ואחרות אלו ההחלטות של הרופאים. קביעות רפואיות שונות עשויות להשפיע על סכום הפיצוי ולהטות אותו משמעותי. נכון להיום, סכום הפיצוי עומד בממוצע על 15-17 אלף ש"ח בגין כל תביעה – אך חשוב כאמור לבחון כל מקרה לגופו.

תאונת עבודה

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום