6 דרכים בהם ניתן להקל על אדם בעת פשיטת רגל

תוכן עניינים

כל אזרח מכיר את המושג "פשיטת רגל", וגם חושש ממנו, ובצדק. מדובר על מצב בו אדם קורס מבחינה כלכלית ואינו מסוגל להחזיר חובות לנושים. כיום, הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי החליף את הליך פשיטת הרגל, שהיה נהוג עד לא מזמן במדינה. הליך זה מותאם יותר הן לנושים והן לחייבים. הנה 6 דרכים שמאפשרות הקלה על אדם במצב של פשיטת רגל.

 

שיקום כלכלי

עד שנת 2019, בישראל הונהג הליך של פשיטת רגל כלפי אזרחים שקרסו מבחינה כלכלית. בשנת 2019 בוצעה רפורמה כוללת, ששינתה את הליך פשיטת הרגל אל הליך הקרוי חדלות פירעון ושיקום כלכלי. העיקרון בין שני ההליכים נותר זהה, אם כי בוצע שינוי מהותי בתפיסה של המדינה, בעיקר כלפי החייב.

שלא כמו בהליך פשיטת רגל, בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, המדינה שמה דגש גם על שיקומו של החייב מבחינה כלכלית. לכן, עצם ההגעה של חייב אל הליך כזה, עם איש מקצוע בדמות עו"ד שיקום כלכלי היא דבר שמקל על פושט הרגל.

 

הגעה להסדר נושים

כחלק מההליך, חייב יצטרך להגיע אל הסדר עם הנושים שלו. מטרת ההסדר היא מצד אחד לאפשר לנושים לקבל את הכסף שהחייב צריך לשלם להם, אך מצד שני לעשות זאת בצורה מוסדרת, שתאפשר לחייב גם להחזיר את הכסף. הסדר הנושים מאפשר לחייב לשלם בצורה נוחה יותר, לפי ההכנסה הכספית שלו ובצורה שתאפשר לו להשתקם.

 

הפטר חובות

במהלך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, בית המשפט יכול לפסוק לטובת הפטר חובות אצל החייב. ישנם חובות מסוימים, כמו חובות הקשורים למזונות של זוג גרוש, שבית המשפט לא יכול לתת עליהם פטור. למרות זאת, בית המשפט יכול לפטור את החייב בכל מה שקשור לתשלום חובות אחרים ומשמעותיים, מה שיסייע לו בשיקום.

 

תכנית כלכלית מותאמת

לכל חייב שאמור לעבור שיקום כלכלי, נכתבת תוכנית כלכלית. כחלק מהתוכניות הכלכליות שנכתבות עבור החייבים, כל תוכנית נכתבת בצורה שמותאמת לחייב. בסופו של דבר, החייבים הם אנשים שונים, עם צרכים שונים, עם יכולות שונות ועם חובות שונים. כתוצאה מכך, תוכנית כלכלית קפדנית נתכתב בצורה מותאמת לכל חייב, על מנת שהוא באמת יוכל לעמוד בה ולהשתקם.

 

הכשרה כלכלית

כחלק מהשיקום הכלכלי, חייב יצטרך לעבור הדרכה כלכלית או הכשרה כלכלית. מדובר על סדנאות מקצועיות שיעניקו כלים פרקטיים לחייב ויסייעו לו לשמור על מצב כלכלי משוקם בעתיד.

 

קבלת סיוע מאיש מקצוע

החוק מאפשר לכל אדם שנמצא במצב של חדלות פירעון לקבלת סיוע מאיש מקצוע לאורך כל ההליך. עורך דין חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא איש המקצוע שיוכל להעניק את הליווי הזה לחייב, שיהיה משמעותי במקרים רבים.

פְּשִׁיטַת רֶגֶל

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום