מתי כדאי לוותר על אזרחות אמריקאית?

תוכן עניינים

אם הגעתם לפה, כנראה ישנם שיקולים, בעיקר כלכליים, אשר הובילו אתכם לחשוב על האפשרות של ויתור על האזרחות האמריקאית. הפיקוח המוגבר אשר מאפיין את רשות המיסים האמריקאית בשנים האחרונות, מוביל רבים לתהות בדבר הכדאיות של החזקה באזרחות אמריקאית. לפני שתיגשו לצעד הבלתי הפיך הזה – ויתור על אזרחות אמריקאית, כדאי שתכירו את ההשלכות של המהלך, כמו גם את האופציות העומדות לרשותכם. 

 

ויתור על אזרחות אמריקאית – מה זה אומר?

ובכן, לפני שנצלול לעומק וננסה להבין האם כדאי לוותר על אזרחות אמריקאית, בייחוד בהיבט של מס אמריקה במצב זה, חשוב להבין תחילה את המשמעות של הוויתור. ראשית, חשוב להבהיר שצעד של ויתור על אזרחות אמריקאית הוא צעד שרק בעל האזרחות יכול לבצע. כלומר, במידה ויש לכם ילדים ואתם מעוניינים לוותר על האזרחות מטעמם, הדבר אינו אפשרי.

כמו כן, ויתור על אזרחות אמריקאית ומן בחובו ויתור על כל הזכויות הניתנות במסגרת הסטטוס "אזרח אמריקאי". בנוסף, מדובר בצעד בלתי הפיך שלא ניתן לחזור ממנו , כך שבמידה ותעלה חרטה בהמשך לא ניתן יהיה לקבל את האזרחות בחזרה.

 

למה אנשים רוצים לוותר על אזרחות אמריקאית?

כאמור, שנים האחרונות עולה התעניינות מצד רבים באשר לאפשרות של ויתור על אזרחות אמריקאית. הסיבה העיקרית לכך טמונה בפיקוח הרב אשר רשות המיסים האמריקאית מפעילה על חשבונות של אזרחי ארצות הברית, גם אלו המתגוררים מחוצה לה, ובמקרה הצורך מטילה מיסים. בהתאם, המניע העיקרי שמביא ישראלים רבים לאפשרות ויתור על האזרחות הוא הרצון להפסיק לשלם מיסים לארצות הברית, בייחוד שהם אינם מתגוררים בארה"ב.

אך לא הכול ורוד, ויתור על אזרחות אמריקאית לא תמיד יהווה בהכרח צעד פיננסי חכם. שכן, במקרים מסוימים ארצות הברית מטילה "מס עזיבה" המושת על אזרחים המעוניינים להיפרד מהאזרחות האמריקאית.

 

באילו מקרים לא כדאי לוותר על האזרחות האמריקאית?

ובכן, החזקה באזרחות אמריקאית מגלמת בתוכה זכויות רבות הניתנות למי שמחזיק בה. ראשית, כניסה ושהייה חופשית במדינה מן הסתם ניתנים לבעלי אזרחות אמריקאים, מנגד אלו שאינם מחזיקים בה זקוקים לאשרת כניסה אשר לא ניתנת בכל המקרים. בנוסף, אשרת כניסה לא מתאפשרת למחזיקים בה לעבוד בארה"ב, כך שוויתור על אזרחות אמריקאית כמעט שקול לאפשרות לעבוד בגבולות המדינה.

כמו כן, זכות הבחירה תישלל מאלו שאינם מחזיקים עוד באזרחות. מבחינה פיננסית, רבים מהמותרים מונעים מראש ובראשונה מהיבט זה, אך כאמור לא בכל המקרים וויתור על אזרחות בהכרח יביא לשיפור במצב הפיננסי. במידה ואכן יוטל "מס עזיבה" הדבר עלול לשנות לחלוטין את המאזן ולגרום לצעד זה לאבד מהרווחיות הפיננסית שלו.

 

איך אפשר לדעת אם באמת כדאי לוותר?

בשל מורכבות העניין והשלכותיו הפוטנציאליות, מומלץ להיוועץ באנשי מקצוע מיומנים העוסקים בנושא. כך תוכלו להבין אם במקרה הנתון שלכם ויתור על אזרחות אמריקאית יהיה צעד משתלם או לא. בהצלחה!

מס אמריקה

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום