לכלב שלך יש בעיות בבטן? לנו יש פתרון!

תוכן עניינים

כמו בני האדם, כלבים גם יכולים לסבול מכאבי בטן היכולים להצביע על בעיה רפואית של ממש, כלבינו יכולים לסבול מכאבי בטן פתאומיים או אי נוחות, לעתים גם נפיחות שנוצרת ממערכת עיכול רגישה. בעיות עיכול הן בעיות נפוצות בקרב כלבים ויכולות להיות גם בקרב כלב עירני ושמח עם תיאבון בריא ומצב גופני תקין. במאמר זה נלמד לגלות את הסימנים שיכולים להופיע בקרב כלבכם המעידים על רגישות במערכת העיכול ומה ניתן לעשות כדי לסייע להם?

 

מהם הסימנים המצביעים על מערכת עיכול רגישה?

שינויים ביציאות– במידה ואתם שמים לב לשינויים ביציאות הכלב שלכם, בצבע, במרקם, בתוכן ובמתן תדירות הצואה בשונה מצואה תקינה הוא כנראה סובל מבעיית עיכול מסוימת. תדירות יציאות תקינה אצל כלב נעה בין פעם אחת לשלוש פעמים ביום.

כאבי בטן– הסימנים לכאבי בטן אצל כלבים יכולים להופיע בעיקר בתום האכילה ויבואו לידי ביטוי בכך שהן ימתחו מרובות , נפיחות בבטן והפגנת אי נוחות כללית.

עודף גזים– בכלבים אשר סובלים ממערכת עיכול רגישה עשויים להופיע גזים שיהיה קל לשים לב אליהם.

החלפת מזון– רגישות במערכת העיכול יכול להופיע ברגע שמבצעים החלפה מזון אז הכלב יכול לסבול משלשולים, הקאות ואף ירידה במשקל.

 

אז מהם הגורמים למערכת עיכול רגישה?

רגישות במערכת העיכול מתפתחת בעיקר מחוסר איזון או פגיעה בסביבה התקינה של מערכת העיכול, אותם גורמים יכולים להיות אי סבילות לרכיב מסוים במזון או לחיידקים שונים במערכת העיכול. ישנו הבדל בין רגישות לבין אלרגיה למזון, סימני אלרגיה יופיעו במערכת עיכול רגישה אך גם בגרד מרובה ודלקות על העור. כאשר כלב רגיש למזון מסוים לא תתפתח אצלו תגובה חיסונית נגדו, רק לעתים רחוקות.

 

אז מהו הטיפול שמומלץ לתת למערכת עיכול רגישה?

במצבים בהם יש חדש לרגישות במערכת העיכול רצוי לטפל בכך על ידי החלפה של המזון, את המזון ניתן לרכוש מכל חנות אשר מוכרת אוכל לחיות. המזון שייבחר לרוב יהיה מזון קל לעיכול ויהיו בו תוספי מזון שיסייעו למערכת העיכול ויצרו תגובה חיובית כך שתדירות היציאות תהיה סדירה וגם המראה שלהן יראה תקין ובלי גזים מוגברים. בנוסף כדאי להעניק לכלב מזון המכיל חומר בעל רמת ספיגה גבוה ובהם חלבונים ממקור כבש, הודו או עוף, ורצוי שהפחמימות יהיו על בסיס דגנים.

בנוסף מזון המכיל סיבים פרוביוטיים תומך באוכלוסיית החיידקים הטובים במעי, בנוסף בנטוניט הוא חומר הסופח נוזלים רעילים וחומרים היכולים להזיק למערכת העיכול של הכלב. במקרים מיוחדים בהצלחת ווטרינר מותאם אוכל רפואי לכלבים שנותן מענה רפואי לבעיות רפואיות שונות לכלב לאו דווקא בתחום מערכת העיכול אך בעיקר בהם.

 

לסיכום: חשוב במידה ושמתם לב לשינויים שהכלב שלכם מראה לפי הסימנים שציינו מעלה, חשוב לקחת אותו לבדיקה אצל ווטרינר שיאבחן ויתאים לו את הטיפול הנכון.

בעיות קיבה של כלב

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום