גילוי נזילות באמצעות מד לחות מתקדם

תוכן עניינים

בימים עברו, כשהיתה לנו נזילה בבית, היינו צריכים לפרק הכל. להוציא מרצפות, לשבור את הקיר, להוריד את התקרה, להגיע לצינורות עם הידיים כדי לבדוק מאיפה לכל הרוחות זורמים המים! למזלנו, הימים האלו עברו והיום יש לאינסטלטורים כמה כלים מתקדמים. המבריק והיעיל מכולם הוא בוודאות מד הלחות המתקדם שמשתמש במפת אינפרא אדום לסרוק את הבית.

זה בכלל עזר של אינסטלטור או גאדג'ט של באטמן? מאיפה ההתלהבות ולמה אתם צריכים לשמוח מאוד אם האינסטלטור שהזמנתם מספיק מקצועי כדי להגיע עם המכשור הטכנולוגי? תקראו ותגלו הכל.

 

מוצאים את המקור לטפטוף

נזילת מים בבית יכולה להיות הרסנית, ולא רק לחשבון המים היקר. אף אחד לא רוצה לחיות בבית שמסריח מטחב, שקירותיו מחליפים צבעים והשטפטים שלו אכולי בועות. הרבה פעמים, כשזה מגיע לצנרת הביתית, הבעיה היא לא איך לתקן את הנזילה, אלא איפה היא נמצאת. אינסטלטורים רבים מסתמכים על גילוי נזילות באמצעות מכשור מתקדם.

מכשור טכנולוגי יכול לחסוך לנו כל כך הרבה כאב ראש. אחרי הכל – זאת המאה ה-21! אחת השיטות היעילות, הפשוטות ועם זאת המתוחכמות ביותר שיש בשוק למצוא את המקור לנזילה היא מד הלחות המתקדם.

 

המכשיר הפשוט שנראה כמו מצלמה מהעתיד

אז איך עובד מד הלחות? כשמו כן הוא, הוא מודד את הלחות שבאוויר. כן כן, אותה הלחות שמחרבת לנו את היום ביולי-אוגוסט, יכולה להיות האינדיקציה הכי מהירה למקור הנזילה שלנו. מד הלחות משתמש בגלים הנקראים אינפרא אדום (או תת-אדום). זו קרינה אלקטרומגנטית בלתי נראית לעין שנפלטת מחומרים חמים יותר מסביבתם.

דרך מצלמת מד-הלחות נקבל תמונה שונה לחלוטין של העולם שלנו – לא לפי גלי הצבע, אלא לפי פליטת החום. ממש כמו המצאה של ג'יימס בונד! אבל אין מה לדאוג, מדובר בקרינה לא מסוכנת בעליל.

 

למצוא מים מתחבאים

אבל איך פליטת חום יכולה לסייע לנו לגלות את מקור נזילת המים? כדי לגלות את התשובה, נצטרך קודם כל לחמם את המים בבית. נפעיל את דוד השמש או את דוד החשמל וניתן לו לעשות את עבודתו. עכשיו, כשהצינורות מלאים במים חמים, נפעיל את החיישן ומבעד למסך נקבל תמונה המשקפת את הבדלי הטמפטורה סביבנו. נעביר את מצלמת החיישן על פני כל הבית, לא נפסח על אף קיר ואף מרצפת.

לבסוף נמצא "כתם" במקום שהוא לא אמור להיות בו. אלא מן הסתם מים "כלואים", כאלה שהצליחו לצאת מהצינור ולייצר שלולית הרסנית מאחורי הקיר. זה לא כיף, אבל לפחות אנחנו יודעים מאיפה יצאו המים. עכשיו נותר לפתור בצורה כירורגית את הבעיה הנקודתית. רוב מדי הלחות מסוגלים לזהות את הבדלי הטמפרטורות במרחק של כמה ס"מ, כך שאם הבעיה היא בין קירות הבית, אין שום סיבה שאינסטלטור אמין לא יגלה אותה!

איתור נזילות

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום