מהיר ועצבני: אלה האופניים החשמליים הכי מהירים

תוכן עניינים

 

הם נוחים לרכיבה ועבור מי שמתעצל ללכת ברגל, אבל רוצה להגיע בדיוק לתחנת היעד שלו, הם מהווים פתרון מושלם. אופניים חשמליים – כלי רכב של ממש, עם מהירות רכיבה מפתיעה ושכלולים נוספים. עד כמה מהירים הם ומי המהירים ביותר? התשובות לפניכם.

הם כבשו את הציבור הישראלי בסערה וכיום כמעט כל בית מחזיק לפחות זוג אחד של אופניים חשמליים. מה אומר לגביהם החוק ומיהן החברות המהירות ביותר בשוק? בואו נראה.

 

מהירות מותרת – מה אומר החוק?

כפי שסיפרנו, עם כניסתם של האופניים החשמליים לישראל, היו מי שהסתכלו עליהם בפליאה והמהירות המותרת, כמו גם נושאים בטיחותיים אחרים, היו פרוצים יחסית. לאחר שעלתה ביקורת ציבורית כנגד התופעה המסוכנת, קבעה המדינה תקנות שמתייחסות בין היתר למהירות המותרת.

מה אומר החוק? אם אתם רגילים לראות את נהגי האופניים החשמליים משתוללים בדרכים במהירויות לא סבירות (40-50 קמ"ש ויותר), תופתעו לשמוע כי החוק מתיר נסיעה של לכל היותר 6 קמ"ש בשימוש חשמלי ולא יותר מ-25 קמ"ש באמצעות פדלים.

מהירות מותרת – מה אומר החוק

אופניים מהירים? הכל במנוע

על מנת לשמור על המהירות המותרת, מתיר החוק שימוש באופניים חשמליים בעלי מנוע עד 250 וואט, אך מנוע כזה לא מאפשר נסיעה מהירה במיוחד. על מנת להגיע למהירות של 40-50 קמ"ש יש צורך במנוע של 350-500 וואט וסוללה חדשה, איכותית וחזקה. זה אמנם לא חוקי

אופניים מהירים הכל במנוע

האופניים החשמליים המהירים ביותר

לא נדיר לראות אופניים חשמליים דוהרים במהירות של 40-50 קמ"ש, אבל יש כאלה שיכולים להגיע גם ל-80 קמ"ש ואף יותר. הם אמנם נדירים בארץ, אך הם קיימים ויכולים להגיע למהירויות גבוהות בזכות צמד מנועים של לא פחות מאשר 1,000 וואט (כל אחד!) וסוללת ליתיום 71 וולט.

לא מפתיע אבל הדגמים המהירים ביותר שייכים לחברות BMW ו-Specialized – לשתיהן דגמי אופניים תמימים למראה המשלבים יכולות של רכב – מהירות גבוהה, בלימת זעזועים, נהיגת שטח ורכיבים איכותיים במיוחד. חברות נוספות שזוכות לשבחים מצד רוכבים בעלי דרישות מיוחדות הן NIREEKA ו-Maserati.

כשזה נאמר, חשוב לציין כי נוסף למהירות, ישנם פרמטרים נוספים שכדאי להתייחס אליהם ברכישת אופניים חשמליים, כמו למשל מחיר, משקל, נוחות מושב, בולמי זעזועים, רעש, תצוגה אלקטרונית, נוחות קיפול/נשיאה וחיי סוללה.

 

כמה מילים על בטיחות

בנוסף להיבט החוקי והעובדה כי נסיעה במהירות גבוהה מהווה עבירת תעבורתית, כדאי להתייחס לפן הביטוחי. ראשית, חובה לעשות ביטוח בשימוש בכלי רכב מסוג זה (ובכלל). שנית, כדאי להכיר שמבחינת הביטוח, אם רכבתם בניגוד לחוק ונקלעתם חלילה לתאונה, ייתכן ולא תהיו מכוסים.

לסיכום, אופניים חשמליים הם בהחלט פתרון נוח עבור מי שרוצה להגיע במהירות ממקום למקום, בלי להיקלע למצוקת החנייה הגוברת ולהיות תלוי בחסדי התחבורה הציבורית. ובכל זאת, שימרו על עצמכם.

מהיר ועצבני אלה האופניים החשמליים הכי מהירים

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום