מהי דיאטה 8/16 ואיך מתחילים בה

תוכן עניינים

נדמה שלאחרונה כולם מדברים על דיאטת 8/16, מהי דיאטת 8/16 ואיך מתחילים בה? במאמר הבא תגלו את כל מה שחשוב לדעת על הדיאטה שמשגעת את העולם.

 

מהי דיאטת 8/16?

העיקרון של דיאטת 8/16 הוא פשוט: אפשר לאכול הכל במשך חלון זמן של שמונה שעות, בשאר היום – צמים. באופן עקרוני, בחלון שמונה השעות אתם יכולים לאכול ולשתות מה שאתם רוצים, ללא ספירת קלוריות מדוקדקת ומעיקה שאנחנו מכירים מדיאטות אחרות. כמובן שכדי להשיג תוצאות מיטביות רצוי להקפיד על עקרונות תזונתיים בריאים ונכונים גם בתוך חלון האכילה. בצום 16 השעות נמנעים מאוכל לחלוטין, אך אפשר ואף רצוי להרבות בשתיית של מים. נוסף על כך אפשר לשתות קפה שחור או תה.

 

האם דיאטת 8/16 באמת עובדת?

לפי מחקר שבוצע לאחרונה, עשרים ושלושה מבוגרים שעקבו אחר עקרונות הדיאטה במשך 12 שבועות, צרכו בממוצע 350 קלוריות פחות בהשוואה לאנשים בקבוצת הביקורת. הם ירדו במשקל ואף הצליחו לייצב את הערכים של לחץ הדם הסיסטולי שלהם. דיאטה 8/16 מבוססת על הרעיון לפיו צום מבוקר של שעות ממושכות מאפשר לגוף שלנו לעכל את המזון בצורה יעילה יותר ולהאיץ את תהליך שריפת השומן.

 

מתי כדאי לאכול בדיאטת 8/16?

יש שטוענים כי עדיף למקם את חלון הזמן שבו ניתן לאכול בשעות המוקדמות של היום. כמה מוקדמות? נדמה כי חלון הזמן האידיאלי הוא בין שבע בבוקר לשלוש אחר הצהריים. בשעות הבוקר הגוף האנושי מסוגל לעכל את האוכל מהר יותר, כך שיש יתרון מטבולי לאכילה בשעה מוקדמת יותר של היום. יחד עם זאת, את אותו העיקרון של אכילה במשך שמונה שעות ניתן למקם גם בשעות אחרות של היום ועדיין להרזות יפה ובקצב מהיר.

נכון שאפשר לאכול מה שרוצים בחלון שמונה השעות, אבל דיאטנים ממליצים להשתדל לצרוך מזון לא מעובד עם ערכים תזונתיים גבוהים כדי להפיק את מירב התועלת מתהליך הצום שיגיע לאחר מכן. כדאי לשלב בתפריט דגים, קטניות, ביצים, אגוזים, גבינות רזות, פירות וירקות. כמו כן חשוב לצרוך פחמימות מורכבות וכמה שיותר סיבים תזונתיים, וכמובן להרבות בשתיית מים.

 

היתרונות של דיאטת 8/16

אנשים שרגילים לדלג על ארוחת הבוקר יוכלו לנצל את המנהג הזה כדי להצליח בדיאטה בקלות רבה יותר, על – ידי מיקום חלון האכילה בשעה מאוחרת יותר של היום. אנשים שמתמודדים עם בעיה של אכילה לילית, יוכלו לנצל את חלון הזמן של הלילה כדי לאכול ולפצות על צריכת הקלוריות באמצעות צום בשאר שעות היום. כמו כן, בניגוד לדיאטות אחרות דיאטה 8/16 לא פוגעת בחיי החברה, עדיין תוכלו לשבת בבית קפה עם חברים או בארוחה משפחתית ולאכול כאוות נפשכם במהלך חלון שמונה השעות. מעבר ליתרונות האסתטיים עבור מי שמעוניין לרדת במשקל, ישנם כמובן היתרונות הבריאותיים. בנוסף, הדיאטה מספקת מסגרת קבועה, ברור מתי אפשר לאכול ומתי לא. מסגרת כזאת היא חשובה להצלחה של כל דיאטה.

 

לסיכום

דיאטת 8/16 הפכה לאחת הדיאטות הפופולריות בעולם ולא בכדי. היא מאפשרת חופש מצד אחד, ומסגרת נוקשה וברורה מצד שני, ומדרבנת את הגוף לרדת במשקל ולשרוף שומנים בצורה מיטבית.

דיאטה 8/16

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום