מה הם ההבדלים בין הקודנים השונים לדלת?

תוכן עניינים

נמאס לכם להגיע הביתה ולהתחיל לחפש את המפתח בתיק? מפחדים שהילדים שלכם יאבדו את המפתחות של הבית? בא לכם להתקדם ולהתחדש קצת ולהעניק לדלת שלכם מראה מודרני ויוקרתי? אם התשובה שעניתם לאחת מן השאלות הללו היא 'כן', הגיע הזמן להתקדם לקודן לדלת. עם כל הכבוד לשיטת הנעילה המסורתית עם מפתח שקיימת כבר אלפי שנים, אנו נמצאים בשנת 2023, ואין שום סיבה להיות תלויים בחפץ הקטן הזה. אז הכנו לכם כאן מדריך כולל ומקיף שבו תוכלו ללמוד על סוגי הקודנים השונים שיש כיום בשוק ועל ההבדלים ביניהם.

 

מה זה קודן לדלת

קודן לדלת הוא מנגנון נעילה מובנה בדלת שבעצם מחליף את הצורך במנעול ובמפתח המסורתיים. כל סוגי הקודנים השונים עובדים למעשה על אותו עיקרון: הם צריכים לקבל קוד כלשהו שאותו מחזיקים בעלי הבית, וברגע שהקוד נכנס למערכת הדלת נפתחת ואפשר להיכנס.

הקודן בעצם פותר לכם את הצורך להסתובב כל הזמן עם מפתחות ולחשוש שהם יאבדו. קודן גם נועל את הדלת אוטומטית בכל סגירה, מה שימנע מראש את ההתלבטות אם זכרתם לנעול הפעם את הדלת של הבית. אם זה נשמע לכם מעניין, תוכלו למצוא פרטים נוספים בלינק הזה התקנת קודן לדלת.

מקודדים לדלת

קודן מכני

קודן מכני הוא קודן 'טיפש'. מדובר בעצם על לוח עם מקשים שעליהם אותיות באנגלית ומספרים, ואתם צריכים להקיש את רצף המספרים הנכון על מנת לפתוח את הדלת. היתרון הגדול של הקודן הזה הוא העובדה שאין צורך בחיבור לחשמל, ואי אפשר לפרוץ אותו בצורה אלקטרונית. הוא פשוט ועושה את העבודה. מדובר על קודן שמתאים במיוחד לשומרי שבת וחג מכיוון שאין בעיה לפתוח אותו גם בשבתות.

 

קודן טביעת אצבע

זהו קודן מתקדם מאוד שלא דורש מכם קוד אלא טביעת אצבע. בעלי הבית צריכים להגדיר אילו טביעות אצבע מאושרות לכניסה, וברגע שאתם מגיעים לקודן אתם צריכים לשים עליו את האצבע שלכם. הקודן סורק את טביעת האצבע, וברגע שהוא מזהה התאמה הדלת נפתחת. מדובר על קודן מתקדם ומתוחכם מאוד, כזה שלרוב נמצא במשרדים גדולים. אם החלטתם ללכת על קודן מסוג זה אנו ממליצים ללכת על דגם איכותי שיקרא את טביעת האצבע במהירות וללא טעויות.

מקודדים לדלת

קודן מבוסס חיישן קרבה

קודן המבוסס על חיישני קרבה עובד בעצם כמו מפתח אלקטרוני. הקודן מותקן על הדלת והוא מגיע עם צ'יפ מיוחד. ברגע שהצ'יפ מתקרב אל הקודן הדלת נפתחת באופן אוטומטי. בעצם יש לכם מפתח שאתם תלויים בו, אך אתם בכלל לא צריכים לחפש אותו בתיק ולהוציא אותו, מה שמפחית כמובן את הסיכוי שהצ'יפ ילך לאיבוד.

 

סיכום

ניתן למצוא כיום מגוון רחב מאוד של קודנים לדלתות בטכנולוגיות שונות, ובעיצובים שונים. אין ספק שמדובר על התקדמות משמעותית מהמפתח המסורתי, ותאמינו לנו שזה כדאי ומשתלם.

מקודדים לדלת

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום