מה השלבים שצריך לעשות בעת תאונת דרכים

תוכן עניינים

תאונות דרכים בישראל מתרחשות מדי יום וכוללות לא מעט נפגעי גוף ונפש. גם תאונות שבעקבותן נגרם נזק רק לרכבים הן לא נעימות ומומלץ לדעת מספר שלבים חשובים שיש לעשות בעת התאונה על מנת להצליח לצאת מביש המזל בצורה הנוחה ביותר.

 

תביעת הביטוח

לפני תביעת הביטוח שתוכל לעזור בכיסוי הוצאות הנזק יש מספר שלבים שיש לעשות, כן נדגיש שמומלץ לשכור שירותים של עורך דין נזיקין ביטוח תאונות דרכים בהקדם האפשרי על מנת לייעל את התהליך ולצפות לתוצאות טובות שיתבטאו בסכומי פיצויים הוגנים שמגיעים למבוטחים שמשלמים על הפוליסה שלהם בדיוק עבור רגעים כאלה.

 

מהם השלבים שיש לבצע בעת התרחשות התאונה

על מנת שתוכלו להעביר לעורך הדין שלכם, לחברת הביטוח ולבית המשפט במידת הצורך ראיות מספקות למען ביסוס הנזק שנגרם לכם או לרכבכם יש לפעול בזמן אמת בזירת התאונה.

  1. החלפת פרטים – לאחר התאונה יש לקחת את פרטי הרכבים והנהגים המעורבים בתאונה – שמות הנהגים ומספרי טלפון, מספרי רישיונות ותעודות זהות, סוג רכב, דגם וצבע, מספר פוליסת הביטוח ושם החברה. אלו נלקחים על מנת שתוכלו לתקשר על מנת להוכיח את התאונה עבור גזירת הדין וכיוצא מזאת סך הפיצויים מהחברה.
  2. עדים – בדקו אם נכחו עדים באירוע, חשוב גם לקבל את פרטיהם על מנת שתוכלו לזמן אותם לעדות נוספת גם אם זה לחיזוק המילה והסיפור שלכם מול חברת הביטוח.
  3. תיעוד נזקי התאונה – נסו כמה שתוכלו מבלי לסכן את עצמכם לתעד את הנזקים – נזקי גוף ונזקי רכוש הן לרכבים המעורבים בתאונה והן לסביבת התאונה – מעקי בטיחות, רמזורים, אי תנועה וכו'. תיעוד נזקי הגוף מלבד דוח רפואי עליו נפרט תוכלו לצלם פציעות, דם על הכביש ועוד…
  4. קבלת טיפול רפואי לאחר תאונה – לאחר החלפת הפרטים ותיעוד התאונה יש לפנות לקבלת טיפול ובדיקה רפואית גם אם נדמה לכם שלא קרה דבר או שזה רק שפשוף קטן. עליכם להחזיק בהוכחה שביקרתם במוסד רפואי על מנת לבסס את תביעתכם. חשוב לדעת שלא תמיד מרגישים פגיעה גופנית ישר לאחר התאונה, נזקים שונים יכולים להתגלות מספר שעות או ימים לאחר מכן ולכן חשוב מאוד לפרט ולדווח לצוות המטפל את השתלשלות האירועים, כאבים הקלים ביותר ותחושות משונות. במידה ולאחר קבלת הטיפול הרפואי הינכם חשים בשינוי כלשהו דווחו על כך ופנו לבדיקה.
  5. קבלת תיעוד משטרתי אודות התאונה גם עבור ביסוס התביעה וההתרחשות.

 

לסיכום

ביצוע שלבים אלו הם חשובים וקריטיים להמשך התהליך שלכם מול חברת הביטוח ובמקרים מסוימים מול הנהגים המעורבים בתאונה ובית המשפט. שימרו על כל המסמכים הרלוונטיים אצלכם – מסמכים רפואיים, רנטגן, אישורי מחלה, פינוי באמבולנס, תעודת שחרור מבית החולים, דוח משטרתי וכל דבר שהגיע לידכם בהקשר להשלכות של אותה התאונה.

פטיש

 

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום