מה זה דיוס כלונסאות?

תוכן עניינים

הבסיס לכל בניין קובע את איכותו, לכן כאשר מניחים את הכלונסאות לבניין או פרויקט הנדסי מכל סוג, חייבים להקפיד שהכלונסאות הונחו ונוצקו בצורה הטובה ביותר. לצורך כך נוצר תהליך דיוס הכלונסאות שבא להבטיח את איכותה והיכולת שלה לעמוד בעומס שמיעד לה הפרויקט. 

 

מהו דייס ומהי כלונסאה

בכדי להבין את מהות המונח דיוס כלונסאות כדאי לקחת צעד אחורה ולהסביר קודם כל ממה מורכב הצירוף הזה, דיוס וכלונסאה. זאת על מנת להבין טוב יותר מהו השילוב ביניהם.

מהו דיוס? דיוס היא פעולה שבא מוזרק בטון לחלל מסוים על מנת למלא חללים שלא התמלאו בחומר ועלולים לייצר בעיות כגון קורוזיה במקרים של רטיבות, איטום לקוי במקרה של עבודה עם מים או חללים מתים שהחומר המקורי לא הגיע אליהם. הדיוס לרוב הוא חומר דליל יותר ובעל יכולת מעבר במקומות שחומרים אחרים נכשלים.

מהי כלונסאה? כלונסאה היא עמוד תמיכה המשמש כבסיס למבנים מסוגים שונים. כלונסאות יכולות להגיע במגוון צורות, בעבר אפשר היה להשתמש גם בחומרים דוגמת עץ ככלונסאות. היום הן עשויות מבטון ייעודי המתאים לעניין.

דיוס הערימות

מהו דיוס כלונסאות

אם כך בואו ננסה להבין מהו המונח דיוס כלונסאות. תהליך הדיוס בהצבת כלונסאות בא להסביר את התהליך שבו במהלך החדרת הבטון לעומק רב בזמן הצבת הכלונסאות, יכולים להיווצר מצבים בהם גושי קרקע, או כיסי אוויר פוגעים ברצף של הזרמת הבטון לכלונסה.מהלך דיוס כלונסאות הינו תהליך שבעזרת צינור מיוחד מוחדר חומר הדיוס אל תוך הכלונסה באופן שהוא חודר לכלל המקומות בהם נוצרו כיסי אוויר מסיבות שונות או במקומות בהם צריך חומר שיאחד את הכלונסה כלל יחידה אחד הומוגנית ללא כיסי אוויר ונקודות תורפה.

 

למה זה חשוב?

דיוס הכלונסאות הינו תהליך בעל חשיבות עצומה בתהליך הצבת הכלונסאות המתבצע על ידי חברות  המתמחות בהצבת כלונסאות דוגמת GEOTEST. החשיבות של תהליך הדיוס הוא בעל חשיבות עליונה מכמה סיבות.

  • הימנעות מכיסי אוויר – כיסי אוויר בתוך הכלונסה יכולים להיות נקודת תורפה קטלנית היות שבמקרה כזה הכלונסה יכולה לקרוס מעט לתוך כיס האוויר.
  • חיבור כל מרכיבי הכלונסה – השימוש בדיוס עוטף את כלל החלקים במקום בהם הבטון לא הגיע מכל סיבה שהיא ובכך מחבר את כלל החלקים.
  • הבטחת יציבות הכלונסאות – שני הגורמים הראשונים הם בעצם הפועל היוצא של הבטחת יציבות הכלונסאות ומכאן בטיחות המבנה אש יונח עליהן.

 

סיכום

תהליך דיוס הכלונסאות הוא שלב אבטחה לשלמות הביצוע של יציקת הכלונסאות. הרעיון של הדיוס הוא בעצם הענקת מעטפת מלאה ואחראית המשמשת כגורם המאבטח את שלמותה ויציבותה של הכלונסה. תהליך זה כמובן שחייב להתבצע על ידי מומחים היות שפגמים אם ישנם בכלונסה לא ניתן לאתר, לכן חשיבות הצלחת תהליך דיוס הכלונסאות הוא חשוב ביותר.

דיוס הערימות

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום