המסע הכירורגי שלך: סקירה שלב אחר שלב של למה לצפות

תוכן עניינים

ניתוח כירורגי הוא ניתוח פולשני הנעשה על מנת לרפא פציעות, שברים, מחלות ולעיתים אף לצורך אבחון. את הניתוח הכירורגי מבצעים בהרדמה מלאה בבתי חולים ציבוריים או פרטיים או במחלקות אשפוז יום. מאמר זה יסקור את השלבים לקראת הניתוח הכירורגי.

 

מתי צריך התערבות כירורגית?

פרוצדורה כירורגית נעשית באמצעות ניתוח פולשני על ידי מנתח כירורגי. מבין המקרים הרבים המחייבים ניתוח כזה ניתן למנות את הכירורגיה הכללית שבה מנתחים אברים פנימיים כמו מעיים, כבד, תריסריון, לבלב, כיס מרה, כליות ושדיים.

ישנם ניתוחים כירורגיים לצורך השתלות, הסרת גידולים או ניתוחים אורתופדים כדוגמת החלפת ירך, עמוד שדרה, מפרקים וכד'. בנוסף, ניתוחי מוח ועצבים שנעשים על ידי נוירוכירורגים, כירורגיה של פה ולסת, כירורגיה פלסטית, קיצורי קיבה, ניתוחים קיסריים, אורולוגיה, א.א.ג, עיניים ועוד.

מסע כירורגי

התקדמות טכנולוגית ברפואה הכירורגית

אם בעבר היו מבצעים ניתוחים כירורגיים באמצעות חתכים גדולים, כיום נוטים לבצע ניתוחים לפרוסקופיים, ארתרוסקופיים או אנדוסקופים באמצעות מצלמה קטנה אותה מחברים לצינור שמוחדר דרך חתך זעיר. בצורה כזו הניתוח מהיר יותר וגם החלמת המנותח מהירה יותר.

יתרה מכך, בניתוחים כאלו ישנם פחות סיבוכים ואחוזי ההצלחה גבוהים. דוגמה נוספת הם הניתוחים המיקרו כירורגיים שנעשים באמצעות מיקרוסקופ מאוד מדויק המטפל באיברים שקשה להגיע אליהם ועל מנת לא לפגוע באיברים פנימיים.

 

השלבים לפני ניתוח כירורגי

בשלב הראשון יש לאבחן את הבעיה של המטופל. מומלץ לקבל חוות דעת שנייה כדי להסיק האם יש צורך בניתוח כירורגי. על מנת שההחלטה תהיה ודאית יש צורך לבצע בדיקות דם ובדיקות הדמיה כמו CT, MRIוצילומי רנטגן. הרופא יעבור על הבדיקות, יבצע בדיקה גופנית וימליץ באם יש צורך לבצע ניתוח.

בשלב השני יש לקבוע מועד לניתוח אך לא לפני שמבינים את כל ההשלכות של הפרוצדורה. על המנתח להסביר בצורה מפורטת איזה סוג ניתוח יבצע, כיצד יבצע אותו, מה הסיבוכים ואחוזי ההצלחה, במה כרוך הניתוח, כמה זמן יארך הניתוח והאשפוז וכמה זמן תיקח ההחלמה. בשלב הבא יש לקבוע מועד לפגישה עם המרדים ולהביא את בדיקות הדם למפגש.

 

השלבים ביום הניתוח

ביום הניתוח יש להגיע לאשפוז כאשר צמתם במשך 8 שעות. כלומר, אין לאכול, לשתות, לבלוע תרופות (אלא אם כן יש אישור מהרופא על כך), ללעוס מסטיק או לעשן לפני הניתוח. בנוסף, חשוב להתרחץ במים וסבון ולשמור על היגיינה מקסימלית כמו גם גילוח מקום הניתוח, למרות שמגלחים את המנותחים בבית החולים.

מומלץ לא להגיע ביום האשפוז לבית החולים עם דברים יקרי ערך כמו תכשיטים, כסף, כרטיסי אשראי ומכשיר נייד. לפני הניתוח יש להסיר שיניים תותבות, עדשות מגע ותכשיטים ולהגיע עם תעודת זהות ומלווה מעל גיל 18.

לסיכום, ככל שתתכוננו לניתוח, כך תדעו למה לצפות.

מסע כירורגי

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום