עובדות בנוגע להחזר מס שכדאי להכיר

תוכן עניינים

סיום שנת מס אינו אירוע מיוחד אצל מרבית האנשים וזה לא בהכרח נכון שזה כך, מכיוון שיתכן שמגיע לכם החזר מס מהמדינה. במידה ואתם עובדים שכירים ומשהו השתנה בסטטוס שלכם במהלך שנת המס, יכול מאוד להיות שאתם זכאים להחזר מס. במידה והנכם עצמאים ורואה החשבון שלכם הגיש עבורכם דו"ח הפסד לשנת המס גם אתם עשויים לקבל החזר מס, במידה וחויבתם בתשלום מקדמות. לפיכך, מה חשוב לדעת לקראת סוף שנת מס בנוגע להחזרי מס שהמדינה מחויבת להם.

 

המקרים בהם מגיע החזר מס

גירושין – במידה ובמהלך שנת המס עברתם גירושין והפכתם לחד הוריים, ישתנה מצב נקודות הזיכוי שלכם במס הכנסה וזה יזכה אתכם בהחזר מס.

  • חל"ת – במידה ובמהלך שנת המס הוצאתם לחל"ת תהיו זכאים להחזר מס.
  • לידת ילדים – נשים יולדות שיצאו לחופשת לידה במהלך שנת המס תהיינה זכאיות להחזר מס בסוף השנה.
  • קבלת תואר – במידה וסיימתם לימודים וקבלתם תואר תהיו זכאים להחזר מס.
  • פיטורין – במידה ובמהלך שנת המס פוטרתם מעבודתכם וקיבלתם דמי אבטלה, תהיו זכאים בסוף שנת המס להחזר מס.
  • שתי עבודות – במידה ועבדתם בשתי עבודות ולא בצעתם תאום מס תהיו זכאים כנראה להחזר מס.

 

בדיקת הזכאות

ניתן לאתר ברשת האינטרנט מספר רב של סימולטורים חינמיים שבודקים עבורכם האם מגיע לכם החזר מס. מדובר בשירות לאזרח אותו מספקים על פי רוב משרדי רואי חשבון גדולים או חברות גדולות שמתמחות במתן שירותים למי שמגיע לו החזר מס בסוף השנה. אתם תדרשו להכניס נתונים לתוך הסימולטור ונציג המשרד יחזור אליכם עם תשובה מסודרת ומנומקת באם מגיע או לא מגיע לכם החזר מס מרשות המיסים.

 

הדרך לקבלת ההחזר בפועל

קיימות שתי דרכים לקבלת החזר מס הראשונה, הגשת בקשה באופן עצמאי – יש להיכנס לאתר מס הכנסה, לחפש טופס בקשה להחזר מס (טופס 135 לשכירים, טופס 137 לעצמאים), למלא את הטופס, לצרף מסמכים נלווים כפי שתידרשו ולשלוח הכל באמצעות מערכת האתר. יש לציין שפעולה זו לא תחסוך מכם את הצורך ללכת לסניף מס ההכנסה בעיר מגוריכם ולהגיש את המסמכים המקוריים והחתומים על ידכם לידי הפקיד.

הדרך השנייה, היא לפנות ליועץ מס מקצועי https://www.hagana.co.il או רואה חשבון, מדובר באנשי מקצוע שמכירים את שפת פקידי המס, הם יודעים היטב מה ניתן לקבל ומה צריך לעשות על מנת לקבל את מה שמגיע. העלות שלהם בהחלט שווה את התשלום מכיוון שעל פי רוב, הם ישיגו עבורכם את ההחזר המקסימלי שתוכלו לקבל.

 

 קבלת ההחזר לחשבון הבנק

חשוב לדעת שבעקבות מגפת הקורונה ייעלה רשות המיסים את תהליך העברת ההחזר למי שמגיע לו, והכסף מוזרם כמעט באופן מידי לאחר הגשת הבקשה וכל הקשור אליה, בעיקר אם הוגשה על ידי איש מקצוע.

 

החזר מס בסיוע איש מקצוע

על מנת לבצע הליך מהיר ויעיל שסופו יהיה קבלת ההחזר המקסימלי המגיע לכם, חשוב להסתייע בשירותיו של איש מקצוע, שיגיש עבורכם את בקשת ההחזר ואל תוותרו על מה שמגיע לכם.

החזר מס

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום