עובדים בשמירה? אלו הזכויות שלכם

תוכן עניינים

אופי העבודה הייחודי בשמירה ובאבטחה גורר שורה ארוכה של זכויות ייחודיות עבור המועסקים.

במאמר הבא נרחיב ונסביר עליהם

התייעצות עם עורך דין דיני עבודה יכולה לסייע להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות בשוק העבודה המודרני. בין היתר, היא מאפשרת לכל עובד לבדוק איזה זכויות יש לו ביחס לתחום שבו הוא עובד. בהקשר הזה, ניתן לראות למשל את ההבדל בין זכויות של גברים או נשים שעובדים באבטחה ובשמירה לבין זכויות עבודה אחרות.

 

מה קובע צו הרחבה בענף השמירה והאבטחה?

צו הרחבה בענף השמירה והאבטחה משנת 2014 מחיל חוקי מגן ספציפיים על עובדים בתחום השמירה והאבטחה. יתרה על כך, מי שעובדים בשמירה או אבטחה במקומות ציבוריים זכאי להטבות נוספות. בשביל לדעת איזה זכויות אפשר למצות ומתי ניתן לדרוש פיצויים, אפשר להתייעץ עם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו.

כך למשל קובעים דיני העבודה בישראל שבכל מקרה שבו קיימים כמה הסדרים החלים על העובד, על המעסיק לנהוג לפי ההסדר שמיטיב עם העובד בצורה מרבית. אז אם למשל עובדים בשמירה ובאבטחה מועסקים בעוד מקום, עליהם לוודא שהם מקבלים את הזכויות האופטימאליות.

 

מהם תנאי העבודה ותנאי השכר הייחודיים לעובדים בשמירה?

עובדי שמירה ואבטחה זכאים לתנאי עבודה ושכר ייחודיים. בין היתר, ניתן לראות את הזכויות הייחודיות בשורה ארוכה של נושאים ובהם קרן השתלמות, בגדי עבודה, עמדה מקורה, סביבת עבודה בטוחה והולמת, סבסוד ארוחות ואפילו גמול גלובלי עבור שעות נוספות.

למרות שקיימות זכויות ייחודיות שונות לעובדים בשמירה ובאבטחה, אפשר לזהות בהן מאפיין משותף: קשר ישיר בין אופי העבודה לבין אופי הזכויות וההטבות. כך לדוגמא זכאים עובדי שמירה ואבטחה לתשלום עבור השתתפות במטווחים והשתלמויות, כי מדובר על חלק בלתי נפרד מההכשרה וההסמכה שלהם.

עם זאת, צריך לציין שתנאי העבודה והשכר הייחודיים לעובדי שמירה ואבטחה לא באים על חשבון תנאים סוציאליים בסיסיים אחרים. כך למשל אפשר לראות שעובדי שמירה ואבטחה זכאים גם להטבות ייחודיות וגם לזכויות בסיסיות – כגון שי לחג, מתנות לעובדים ותשלום עבור משמרת שבוטלה או קוצרה.

 

מתי עובדי שמירה ואבטחה יכולים לקבל חופשה מיוחדת?

נושא אחר שבו ניתן לראות את הזכויות הייחודיות של עובדי שמירה ואבטחה הוא חופשות. כך למשל קיימות חופשות מיוחדות לעובדי שמירה ואבטחה, חופשה מיוחדת לרגל נישואי העובד וחופשה לרגל נישואי ילד העובד או לרגל הולדת ילד. גם כאן, הזכויות הבסיסיות הקיימות בחוק עבור כל העובדים שמורות גם לעובדי השמירה והאבטחה, יחד עם הזכויות הייחודיות שלהם.

לבסוף, עובדי שמירה ואבטחה שמועסקים במגזר הציבורי צריכים לוודא שהם מקבלים זכויות כגון שכר מינימום, מענק מצוינות והפרשות לפנסיה ופיצויים. בשביל לוודא מיצוי של הזכויות, כדאי להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בדיוק בזה.

 

איש אבטחה

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום