האם ניתן לקבל פיצויים מכמה פוליסות בו זמנית?

תוכן עניינים

שגרת החיים שלנו רצופה באירועים פתאומיים ובלתי צפויים, להם יכולה להיות בין השאר גם השפעה כלכלית, כתוצאה מנזקים לרכוש והוצאות נלוות שונות. לשם כך, אנשים רבים פונים לרכוש פוליסות ביטוח שונות, שנועדו להבטיח פיצוי כספי במקרה של אירוע ביטוחי, ובכך למזער את הנזקים שנגרמו. אך האם ניתן יהיה לקבל פיצויים כפולים בגין כמה פוליסות?

 

ביטוחים פרטיים – רשת הביטחון הכלכלית שלנו

שגרת החיים שלנו מזמנת לנו מידי פעם אירועים פתאומיים ובלתי צפויים, אשר לחלקם ייתכנו השפעות מהותיות על חיינו, כמו במקרים של תאונות, פציעות ומחלות שונות. על מנת למזער את פוטנציאל הנזק וההשלכות הכלכליות הנלוות לאירועים אלו, רבים מאיתנו רוכשים פוליסות ביטוח מתאימות, אותן ניתן למצוא בתחומים שונים, כמו רכוש, בריאות וחיים.

כך, תמורת תשלום פרמיה חודשית, חברת הביטוח מספקת לנו רשת ביטחון כלכלית, כאשר עם קרות האירוע הביטוחי, המבוטח צפוי לקבל גמלה חודשית או פיצוי חד פעמי באמצעות תביעת פיצויים מחברות ביטוח וזאת בהתאם להגדרות והתנאים המופיעים בפוליסת הביטוח שנרכשה.

 

מהו כפל ביטוחי?

כיום, ניתן לרכוש את פוליסות הביטוח השונות בתהליך פשוט ומהיר למדי ולעיתים אף בכמה לחיצות כפתור פשוטות. לצד הקלות והפשטות של רכישת פוליסות הביטוח השונות, מצב זה הביא לכך שלא מעט אנשים רוכשים כמה כיסויים ביטוחיים, לרוב ללא כוונה תחילה, מצב המכונה כפל ביטוחי, הן בשל כפילות הכיסויים הביטוחיים והן התשלום הכפול.

 

כפל ביטוחי = פיצוי כפול?

מצב של כפל ביטוחי יכול להיגרם כאמור בתום לב ומתוך חוסר מודעות, אך גם מתוך הנחה שרכישת מספר פוליסות ביטוח זהות, תבטיח לנו פיצוי כפול, אותו נוכל לתבוע מכל פוליסה בנפרד, עם קרות האירוע הביטוחי.

למעשה, מדובר בהנחה נכונה באופן חלקי, שכן ישנן מספר מצומצם של פוליסות בהן אכן ניתן יהיה לקבל פיצוי כפול מכל אחת מהפוליסות הנפרדות שרכשנו, כמו במקרה של ביטוחי חיים, ביטוחים סיעודיים וביטוח מחלות קשות. מנגד, במרבית הפוליסות לא ניתן יהיה ליהנות מכפל פיצויים ומצב של כפילות ביטוחים יכול אף להיחשב כהונאה מצד המבוטח.

 

איך ניתן לדעת האם קיים לי כפל ביטוחי?

כאמור, במרבית המקרים של כפל ביטוחי, מדובר בפעולה בלתי מכוונת ובכדי להימנע ממצב כזה, הן מבחינת התשלומים המיותרים והן בכדי לוודא שאנחנו מכוסים היטב ובצורה נכונה מבחינה ביטוחית, מומלץ לפנות לשירותיו של עו"ד מקצועי בתחום הביטוח, אשר יעשה לכם סדר בדברים ואף יסייע לכם בערעור על החלטת דחיית התביעה על ידי חברת הביטוח.

 

לסיכום

התופעה של כפל ביטוחי היא תופעה נפוצה למדי ובמרבית המקרים, לא ניתן יהיה לקבל פיצוי כספי כפול בגין פוליסות הביטוח הנפרדות שרכשנו, מה עוד שמצב כזה עלול לפגוע בזכויות הביטוחיות שלנו. לפיכך, מומלץ לבדוק בהקדם עם גורם מקצועי, האם קיים לכם כפל ביטוחי וכיצד ניתן למצות את זכויותינו מול חברות הביטוח במקרים כאלו.

תביעת פיצויים מחברות ביטוח

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום