עיצוב נהיה בעצם חלק אינטגרלי מחיינו. החל מאריזות המוצרים שאנחנו רוכשים במרכול ועד אולמות וגני האירועים שבהם אנו חוגגים את האירועים המשמחים בחיינו, השפעת העיצוב ניכרת עלינו בכול שניה נתונה. עיצוב אתרים, עיצוב דיגיטלי, עיצוב אופנה, אדריכלות, עיצוב של פנים הבית, עיצוב מבנה וסביבה- העיצוב נקשר עם די הרבה שדות ותחומים לא מעטים. אתרי האינטרנט טובים למספר דברים שונים וכול אתר נותן יחס ומענה שונה בהסתמך דרישותיו של הלקוח הספציפי.
כך לדוגמא כשמדובר בעבודה של עיצוב אתרים בשביל חברה או עסק, תפקיד האתר הוא להביא קליינטים , לשווק ולפרסם מוצרים/שירותים, לייצר לעסק או לחברה תדמית חיובית וכןלהעביר למבקרי אתר האינטרנט באתר את חזון החברה. כשמדובר בעמותה או בארגונים לא ממשלתיים, מטרת האתר היא "לשווק" ולהפיץ את הרעיונות שלהם ואת ערכיהם של העמותה או של הארגון, לגייס כספים, פעילים וכן מתנדבים ולהפיץ את המסר העיקרי העומד בפעילותם. בניגוד לכך כשעסקינן בפוליטיקאים, הקמת אתרים ברשת ותפעולם יכולה לשמש כדי להביע עמדות ולגייס תומכים, כדי ליצור קשר ישיר ופרסונלי בקביעות עם קהל הבוחרים וכדי להגדיל את מודעות הציבור על פעילותיו שלו תוך קומבינציה של תכנים הנוגעים לפעילות זו.
האתרים באינטרנט אם כך עונים על מגוון רחב של צרכים ויש להם שימושים מסוימים מצד המפעילים שלהם. שתי הדרכים המרכזיות להקים אתרים ברשת הוא פנייה יזומה לחברות המתמחות בתחום של בניית אתרים ברשת או בניית אתר באופן עצמאי באמצעים של סוגים מסוימים של מערכות/תוכנות, שהשימוש ברבות מהן הינו חינמי. לכל אחת מדרכים אלו הפלוסים והמינוסים שלה, אבל ראוי לציין כי במספר שנים האחרונות רוב מהגופים הרוצים לתפעל אתר באינטרנט, בוחרים באפשרות הראשונה שהוזכרה, והיא פנייה לחברות העוסקות בתחום בניית אתרים. לחברות הללו הידע והניסיון הדרושים לשם הקמתם של האתרים באינטרנט, ובנוסף גם האמצעים הטכניים המתאימים והמתכנתים בעלי המיומנויות הרלוונטיות. על כן, ביכולתן של חברות אלה להתאים את בניית האתר לצרכים של הקליינט בדומה לכפפה שמותאמת בדיוק למידה של כף היד.