קראטין או אורגנית? כך תבחרי את ההחלקה שמתאימה לך

תוכן עניינים

החלקת שיער היא תהליך כימי של יישור והחלקת השיער לטווח זמן ארוך, שנעשה באמצעות חומרים מיוחדים לשיער ומכשירי החלקה שונים. כיום קיימים בשוק סוגים רבים של החלקות שיער, המתאימים לצרכים שונים של לקוחות. החלקות שיער נערכות בדרך כלל במספרות המתמחות בכך, וישנן גם טכניקות של החלקות שאפשר לעשות בבית.  

 

מהי החלקה אורגנית?

החלקה אורגנית היא תהליך של החלקת שיער שנעשה ללא כימיקלים או חומרים סינטטיים מסוכנים. החלקה אורגנית נעשית במספרות או בבית באופן פרטי, ומחזיקה לפרק זמן ארוך.

בהחלקה אורגנית משרד הבריאות מורחים על השיער פורמולה מיוחדת שיש בתוכה רכיבים שונים. הרכיבים הם אורגניים – כלומר טבעיים, וללא חומרים מסוכנים שהשימוש בהם היה מקובל יותר בעבר. את השיער המרוח בפורמולה עוטפים בקווצות קטנות מאוד ובצורה יסודית. מייבשים את החומר על השיער, ולאחר כשעה או קצת פחות מסירים את החומר, ועוברים ביסודיות על כל השיער עם מכשיר החלקה.

החלקה אורגנית נחשבת מומלצת, אמינה ובטיחותית. בנוסף, להחלקת שיער אורגנית תוצאות מצוינות והיא מתאימה לכל סוגי השיער, כולל שיער פגום, צבוע או כזה שעבר תהליכים כימיים קודמים. החלקה אורגנית לא דורשת שימוש בשמפו מיוחד או הימנעות מפעולות יומיומיות כגון תספורת, צבע, הליכה לים וכדומה.

מהי החלקה אורגנית

מהי החלקת קראטין?

החלקת קראטין היא החלקה הנקראת גם החלקה משקמת, ונעשית במספרות או במכוני יופי מתמחים. ישנה אפשרות לעשות החלקת קראטין בבית, באופן עצמאי, אך התוצאות שיתקבלו יהיו כנראה פחות איכותיות. תהליך ההחלקה כולל את מריחת החומר על שיער נקי ויבש, ייבוש של החומר המחליק על השיער ולאחר מכן שטיפה של השיער במים, וייבוש עדין.

החלקת קראטין נקראת גם משקמת כי היא מתאימה לשיער פגום ועייף. היא לא משנה את מבנה השיערה עצמה אלא נצמדת לחלק החיצוני של כל שערה ושערה במעין מעטפת. המעטפת שומרת על השערה חלקה ומגבירה את הברק ואת הבריאות של השיער, ומתקבלת תוצאה טבעית ולא עשויה מדי.

ההחלקה עדינה יחסית ולא תיתן מענה לבעלת שיער מתולתל או מקורזל שחולמת על רעמת שיער חלקה לחלוטין. בגלל אופייה של ההחלקה, היא מתאימה מאוד לשיקום שיער צבוע או כזה שעבר תהליכים כימיים רבים. מיד אחרי החלקת קראטין ניתן לצבוע את השיער, ויש לחפוף בשמפו ייעודי שישמור על מעטפת הקראטין.

אז איזו החלקה עדיפה? התשובה היא, כמובן, שתלוי. תלוי בסוג השיער ובמבנה השערה, תלוי בתקציב ובסבלנות של הלקוחה, ברצון לתחזק את השיער לטווח ארוך וכמובן במראה המתבקש. בכל מקרה של החלקה, בין אם בבית ובין אם במספרה, יש לוודא שהמוצרים אושרו ע"י משרד הבריאות. אם עושים החלקה במספרה, כדאי לבחור מספרה מומלצת ומוכרת, עם הצלחות מוכחות בעולם החלקת השיער.

קראטין או אורגנית? כך תבחרי את ההחלקה שמתאימה לך

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום