באילו מקרים יש בסיס לתביעה על רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח?

תוכן עניינים

דלקת בקרומים הרכים של המוח היא מחלה קשה, שעלולה להוביל אף למוות של החולים בה במקרים מסוימים. מחלה זאת נגרמת מזיהום שמקורו הוא בדרך כלל חיידקי או ויראלי, אבל במקרים מסוימים הוא נגרם גם ממקור פטרייתי. הטיפול בדלקת בקרום המוח צריך להינתן במהירות האפשרית. בכתבה נסביר מהי דלקת בקרום המוח ומתי הטיפול בה נחשב כרשלנות רפואית. 

 

דלקת קרום המוח – מה זה?

דלקת קרום המוח היא דלקת בקרומים הרכים של המוח ושל עמוד השדרה. הדלקת נפוצה בעיקר אצל ילדים. מחלה זאת נחשבת מסוכנת מאוד, ולכן יש לטפל בה בצורה המהירה והמקצועית ביותר. תסמיני המחלה משתנים לפי המקור הזיהומי שגרם לדלקת. בין הסימנים השונים של המחלה ניתן למצוא חום גבוה, קישיון של הצוואר, נשימה ודופק מהירים, שטפי דם מסוגים שונים ועוד סימנים רבים אחרים.

 

הסיבוכים האפשריים של דלקת קרום המוח

הסיבוכים של דלקת קרום המוח נגרמים בזמן המחלה עצמה ולאחריה. הסיבוכים של הדלקת בטווח הקרוב הם אלח דם, נזקים לכליות, נזקים לגפיים, בצקות מסוגים שונים ועוד. הסיבוכים שנגרמים לאחר סיום המחלה הם בדרך כלל כאלה שקשורים לתפקוד העצבי של אברי החישה כמו האף, העיניים והאוזניים.

בנוסף לכך, עלול להיגרם נזק עיצבי לחולה כתוצאה מפקקת של הדם, מה שמאופיין באיבוד תחושה, נימול או גרד בחלקים שונים של הגוף. הסיבוכים האפשריים של מחלה זאת יכולים לגרום לנכות קשה ואף למוות.

 

מקרים עם בסיס לתביעת רשלנות רפואית בטיפול בדלקת קרום המוח

בדרך כלל תביעות נזיקין שמוגשות על רשלנות בטיפול בדלקת קרום המוח, מתמקדות בטענות מכמה סוגים: במישור האבחון – אבחון שגוי, חוסר אבחון או אבחון מאוחר מדי של המחלה על ידי הצוות הרפואי. במישור הטיפול – עיכוב של הטיפול, מתן טיפול שגוי, הזנחה וחוסר טיפול, שחרור שלא בזמן ועוד. בשני פסקי דין שונים קבע בית המשפט שחוסר אבחון של ילדה בת 5 ואישה בת 32 היה רשלנות רפואית, ודינה של התביעה להתקבל בשל כך. לצערנו הרב, במקרים אלה החולות במחלה נפטרו ממנה עקב הטיפול הרשלני.

 

ליווי של עורך דין לענייני רשלנות רפואית בתביעה שכזאת

בדרך כלל מומלץ לשכור עורך דין לענייני רשלנות רפואית, בכדי שיעזור לכם להגיש תביעת נזיקין על רשלנות רפואית בטיפול בדלקת קרום המוח. עורך הדין יעזור לכם להגדיל את הסיכוי שלכם לזכות בתיק ולקבל בגינו פיצויים.

 

תביעה על רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח  – סיכום

דלקת קרום המוח היא דלקת בממברנות של המוח ושל עמוד השדרה. דלקת זאת היא חמורה במיוחד ועלולה להוביל למצבים מסכני חיים במהירות. לכן, חשוב מאוד לאבחן אותה ולטפל בה מהירות המרבית. בית המשפט קבע ב-2 תביעות נפרדות שהוגשו לו, שאבחון שגוי ושחרור של החולה הביתה בלי לקבל טיפול לדלקת בקרום המוח, הם בגדר רשלנות רפואית חמורה  שיש לפצות בגינה.

דלקת קרום המוח

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום