רשלנות רפואית – כיצד ניתן לזהות אותה ומה עושים אחרי

תוכן עניינים

בפניה לטיפול רפואי, אנו מצפים לקבל את הטיפול המקצועי ביותר מבעלי המקצועות הרפואיים השונים. אך בדומה לכולנו, גם אנשי הרפואה הם בני אדם, וכבני אדם גם הם מבצעים טעויות.

אלא שלטעויות האלו יש השלכות ונזקים משמעותיים – והם מכונים "רשלנות רפואית" בשדה המשפטי. מונח זה מגלם בתוכו שורה ארוכה של תרחישים אפשריים העשויים לגרום לתובע נזקים בריאותיים פיזיים ונפשיים רבים.

 

מהי רשלנות רפואית

בדומה לסוגיות משפטיות רבות, גם רשלנות רפואית יכולה לנבוע ממספר גורמים. לדוגמה, רשלנות רפואית הנגרמת בשל תגובה בלתי צפויה לתרופות מסוימות שהרופא רשם למטופל, או רשלנות רפואית פושעת שגרמה למוות בשל הפרת נהלים. שני המקרים אינם דומים מבחינה משפטית, אך בשניהם מדובר ברשלנות רפואית.

בית המשפט בוחן בצורה מעמיקה האם יש לפסוק פיצויים עבור התובע או לא, בהתאם לסוג התביעה ולפרטיה – וכאשר מדובר ברשלנות רפואית ולא בטעות אנוש, התביעה מצדיקה מתן פיצויים העשויים להסתכם באלפי, בעשרות, ולעתים במאות אלפי שקלים.

 

5 סימנים שיעזרו לכם לזהות רשלנות רפואית

כיצד תזהו שמדובר ברשלנות רפואית? שימו לב:

  1. הרופא מסרב לערוך לכם בדיקות נוספות, על אף שדרשתם זאת ממנו, דבר שגרם לאבחון מאוחר של המחלה, ולהחמרה במצבכם הבריאותי.
  2. הרופא מסרב לענות על שאלות נוספות הנוגעות לאבחנה הרפואית ולאופן הטיפול הרפואי.
  3. מצבכם הבריאותי מחמיר או לא משתפר, על אף שאתם ממלאים אחר הוראות הרופא.
  4. הרופא לא יידע אתכם אודות נזקים אפשריים הכרוכים בתהליך רפואי שעברתם, ואתם סובלים מהם לאחריו (היעדר הסכמה מדעת)
  5. הרופא הודה בכך שהעניק לכם טיפול רפואי רשלני.

לחצו כאן על מנת לקרוא כיצד ניתן לזהות מקרים ספציפיים של רשלנות רפואית הנוגעות לתחומים רפואיים שונים.

 

זיהינו כי עברנו רשלנות רפואית – מה עכשיו?

על מנת לתבוע פיצויים, יש להראות לבית המשפט הוכחות המראות באופן ברור כי הרופא \ כל מעורב אחר בתהליך הרפואי הפר את חובת הזהירות שהוא מחויב בה, וכי הטיפול הרשלני הוא זה שגרם באופן ישיר לנזק המדובר.

חשוב לתעד בכתב את כל הזכור והידוע לכם, כולל את שמותיהם של אנשי הצוות הרפואי המעורב, וכן לצרף טפסים מבדיקות רפואיות רלוונטיות למקרה התביעה. המסמכים הנ"ל הנם חשובים בכדי שתוכלו לקבל שירות של ייצוג משפטי מעורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית, שיוכל לסייע בתהליך המשפטי בדרך לקבלת הפיצויים הנדרשים.

 

לסיכום

הבריאות היא הנכס החשוב ביותר שיש לכם בחיים. האמונה כי אם נחלה נקבל את הטיפול הראוי והטוב ביותר היא אמונה נכונה ביסודה, אך לעתים אנו מתבדים ומקבלים טיפול רפואי שאינו מקצועי ומסב לנו נזקים רבים בהיבט הפיזי ובהיבט הנפשי גם יחד.

אם זיהיתם כי נפלתם קורבן לרשלנות רפואית – פנו לעזרה משפטית בכדי לדרוש ולקבל את המגיע לכם.

ציוד משפטי

 

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום