5 שדרוגים בעולם בקרת הכניסה לבית

תוכן עניינים

אבטחה היא עניין חשוב מאוד הן בבית והן עבור עסקים, גם מבחינת ההגנה שאנחנו מספקים למקום וגם מבחינה ביטוחית.

רכיב חשוב במיוחד באבטחת מבנה היא בקרת כניסה המאפשרת לנו לשלוט ולפקח על הכניסה למקום.

מערכות בקרת כניסה שולטות על פתיחת דלתות לבתים פרטיים, עסקים, חניונים, שערים, מעברים, מעליות ועוד.

קיימים מספר סוגים המשדרגים את עולם בקרת הכניסה.

 

מהו בקר כניסה?

בקר הוא למעשה מכשיר שמקבל נתונים בדרך זו או אחרת (נפרט מיד על הדרכים השונות) ומסוגל להחליט אם לבצע או לא לבצע פעולה מסוימת, ובפרט אם להכניס את האדם שמבקש כניסה למקום. קיימים סוגים שונים של בקרי כניסה המאפשרים תכונות שונות: למשל, בקרים עצמאיים המחוברים למקור מתח שלא מספקים מידע מעבר לפעולה אותה הם עושים, ולחילופין קיימים בקרים המחוברים לרשת ומסוגלים להציג דו"ח על מי שנכנס למבנה, מתי הוא נכנס ומי מורשה להיכנס למתחם.

 

שדרוגים בעולם בקרת הכניסה – סוגים שונים של בקרים

כאמור, קיימים מספר סוגים של בקרי כניסה עם פיצ'רים ושדרוגים שונים:

  1. קודן

קודן הוא בקר פשוט וזול יחסית. מדובר במכשיר שברוב המקרים יש עליו את הספרות 0-9 וכובית או סולמית, וכדי להיכנס יש להקיש את הקוד הנכון. זה אמצעי פשוט עם רמת אבטחה לא גבוהה במיוחד, ולכן עסקים נוטים להעדיף אמצעים אחרים אך הוא נמצא בשימוש בבתי מגורים בגלל העלות הנמוכה.

 

  1. בקרה ביומטרית

בקרה המאפשרת כניסה בהתאם לטביעת האצבע. הנכנס מניח את האצבע והמערכת מזהה אם טביעת האצבע שלו נמצאת במאגר מורשי הכניסה, כאשר ניתן להוסיף מורשים באמצעות תגי מאסטר. לבקרה ביומטרית יש יתרון גדול והוא שלא ניתן להעתיק ולשכפל טביעות אצבע, או להעביר בין אנשים כמו קוד.

 

  1. בקרת כניסה עצמאית משולבת בקורא קירבה RFID

בקרת כניסה המאפשרת לקרוא תגים ממרחק כך שאין צורך להעביר כרטיס בתוך הקורא. לאמצעי זה יש יתרון טכני חשוב והוא היעדר מגע, מה שמונע בלאי של הכרטיסים וכן של הבקר עצמו. כמו כן, תגי קירבה הם קטנים יותר מכרטיסים, וניתן לחבר אותם בקלות ובאופן נוח למדי למחזיקי מפתחות. התפעול של המערכת הוא פשוט וניתן להתקין אותה במרחק וללא חיבור למחשב, אך החיסרון הוא שניתן להעביר תגים בין אנשים.

 

  1. בקרה ממוחשבת אונליין

בקרה המחוברת לרשת וניתן לנהל באמצעות מחשב את רשימת המורשים וכן לצפות בהיסטוריית הנכנסים דרך ממשק משתמש במחשב. למערכת בקרה זו ישנם מגוון יתרונות: היא מאפשרת לעקוב אחרי הכניסות למתחם ולדעת באופן מיידי כאשר אדם מנסה או מצליח להיכנס וכן ניתן להגדיר רמות הרשאה שונות לעובדים או ימים / שעות שונים להרשאת כניסה.

 

  1. בקרים משולבים

בקרים המצריכים מהנכנס לעבור אימות דו שלבי, למשל גם להעביר כרטיס או להשתמש בתג וגם להזין קוד.

מכשיר שמע

 

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום