5  דברים שחשוב לדעת לפני שפותחים עסק חדש

תוכן עניינים

הקמת עסק היא חלום של ישראלים רבים, וביניהם אנשים צעירים ורבים שעדיין לא פתחו אף עסק בחייהם. מכיוון שכך ולצערנו הרב, יש עסקים רבים שלא מצליחים להתרומם ונסגרים תוך 3 שנים מיום הפתיחה שלהם. כדי לסייע בניסיון למנוע זאת, הכנו לכם מדריך קצר ובו פירטנו על 5 דברים שחשוב מאוד לדעת לפני שפותחים עסק חדש. 

 

תוכנית עסקית

כל עסק ואין זה משנה אם הוא מסעדה, חנות מוצרי חשמל או בכלל עסק למתן ייעוץ, זקוקים לתוכנית עסקית מסודרת לפני שמחליטים על הקמתו. תוכנית עסקית היא בעצם חישוב של כלל ההוצאות הצפויות וכלל ההכנסות הצפויות במספר תרחישים סבירים. לדוגמא קלינאית תקשורת שרוצה לפתוח עסק למתן טיפולים, תחשב את כלל ההוצאות השנתיות שלה כמו עלות קליניקה, עלות הפרסום, עלות החשמל והארנונה בקליניקה ועוד.

בנוסף לכך היא תחשב את ההכנסות הצפויות תחת תרחישי הצלחה שונים. חיבור של שני המרכיבים הנ"ל יאפשר לה לדעת האם העסק יוכל להצליח או לא. בכדי לכתוב תוכנית עסקית ניתן להשתמש בשירות ליווי וייעוץ עסקי.

 

מימון ונזילות כלכלית

לכל עסק חדש יש את עלות ההקמה שלו. לפני ההקמה של עסק חדש יש לוודא שיש ברשותכם את פתרונות המימון הנדרשים בכדי להקים את העסק המדובר. עלות ההקמה של עסק חדש כוללת גם את האופציה שהחודשים הראשונים או אפילו השנה הראשונה של העסק תהיה לא רווחית ותכנון להתמודד עם מצב שכזה. בנוסף לכך יש לשים לב להבדל בין כסף שנמצא בנכסים לבין כסף נזיל, שבו ניתן להשתמש בצורה מהירה יחסית.

 

להתכונן ליום גשום

חשוב מאוד להתכונן לפני פתיחת העסק למצב שההכנסות בו יהיו נמוכות או אפילו מצב בו העסק הפסדי. לצורך כך יש להכין תוכנית למצבים בהם העסק לא מתנהל בצורה שתיכננו. כלומר להבין מתי נחליט לסגור את העסק ולהשאיר בצד כסף שיעזור לעבור תקופה פחות רווחית בלי להגיע למצב של חובות וקושי כלכלי.

 

חוזים והמשמעות שלהם בסביבה עסקית

חוזים עסקיים הם הבסיס לפעילות העסקית בכל העולם וגם בישראל. חשוב מאוד לשים לב לכל סעיף וסעיף בחוזים שעליהם חתמתם ולהבין את המשמעות שלהם בצורה טובה וברורה. לחוזים שעליהם חתמתם יכולה להיות משמעות כלכלית גדולה מאוד והם יכולים לגרום לפריחת או לסגירת העסק שלכם. חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין לפני שחותמים על חוזים.

 

ההבדלים בין רווח גולמי לרווח נקי

רווחים של עסק הם נושא מורכב ותחום בפני עצמו. בקצרה אפשר לומר שהרווח הגולמי הוא הרווח של העסק לפני ההורדות של הוצאות שונות, כמו הוצאות שכר ושכר דירה. בנוסף לכך מהרווח הגולמי יש להוריד את תשלומי המיסים השונים בכדי להגיע לרווח האמיתי שהוא רווח נקי. ההבדל בין סוגי הרווחים יכול להיות גדול מאוד ואף להפוך להפסד בסיום כל ההורדות הנוספות.

ליווי וייעוץ עסקי

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום