הכול על תביעות החמרת מצב רפואי בצה"ל

תוכן עניינים

לצערנו הרב, ישנם מקרים רבים בהם משרתי מערכת הביטחון נפצעים או נפגעים במהלך שירותם. בהתאם, המדינה מאפשרת לאותם אזרחים להגיש תביעה למשרד הביטחון, ולאחר הליך הכולל בתוכו ועדה רפואית ניתן לקבל אחוזי נכות ופיצויים. יתרה מכך, אם חלה החמרה במצבם הרפואי, הם יכולים לעמוד מול ועדה רפואית נוספת שבמידת הצורך תגדיל את אחוזי הנכות ותעלה את דמי הפיצויים. 

 

מי יכול להגיש תביעה בנוגע למצב רפואי?

במסגרת החוק ישנם מספר תנאים שאדם צריך לעמוד בהם כדי שיוכל להגיש תביעה למשרד הביטחון – https://grinberglaw.com. התנאי הראשון הוא שירות באחד מגופי מערכת הביטחון. בין אם מדובר בצה"ל, משטרת ישראל או כל גוף אחר שיושב תחת משרד הביטחון, רק מי ששירת באחד מהם יכול לגשת להליך של תביעה.

שנית, רק אדם ששירת במערכת הביטחון ונפצע במסגרת השירות יכול להגיש תביעה וזאת בתנאי שהפציעה לא הייתה במסגרת של "התנהגות רעה וחמורה". כלומר, ניתן להגיש תביעה בתנאי שהפציעה התרחשה במסגרת פעילות שוטפת במערכת הביטחון. יחד עם זאת, במקרים מסוימים ניתן להגיש תביעה גם אם הפציעה התרחשה בזמן השירות אך במהלך חופשה מאושרת ומוסדרת.

 

תביעת החמרה במצב הרפואי – לא לפני הכרה של קצין התגמולים

לפני שנגיע לתביעת החמרה במצב הרפואי, חשוב להבין שישנם מספר צעדים מקדימים לכך. כדי להגיש תביעת החמרה במצב רפואי צריכה להיות קודם כל הכרה מצד מערכת הביטחון שקיים כיוון סיבתי בין הפציעה לבין השירות במערכת הביטחון. כלומר, על התובע להוכיח באמצעות מסמכים רפואיים והליכים נוספים כי פציעה בהתרחשה במהלך השירות במערכת הביטחון היא זאת שהביאה למצב הרפואי הבעייתי.

כמו כן, הגוף שאחראי על ההכרה, ולמעשה בלקיחת האחריות של מערכת הביטחון על הפציעה והשלכותיה, הוא קצין התגמולים של משרד הביטחון. במידה וקצין התמלוגים של משרד הביטחון לא מכיר בקשר הסיבתי בין הפציעה לבין השירות במערכת הביטחון, התביעה לא תעבור לשלב של הוועדה הרפואית ותיגנז בשלב הראשון.

 

הגשת תביעת החמרה במצב הרפואי

כאמור, ניתן להגיש תביעת החמרה במצב הרפואי רק במידה ומערכת הביטחון הכירה כבר בקשר בין הפציעה לבין השירות במערכת הביטחון. לאחר ההכרה, התובע עומד מול ועדה רפואית הקובעת את אחוזי הנכות שלו ולאחר מכן נקבעים דמי הפיצויים בהתאם לאחוזי הנכות.

יחד עם זאת, במידה וחלה החמרה במצב הרפואי, ניתן להגיש תביעת החמרה במצב הרפואי ולעמוד מול ועדה חוזרת בניסיון להעלות את אחוזי הנכות. חשוב לדעת, הגשת של תביעה בדבר החמרה במצב הרפואי מתאפשרת רק אחרי שישה חודשים לפחות ממועד התכנסותה של הוועדה הקודמת מולה עמד התובע.

 

לסיכום – ממשו את הזכויות שלכם

במידה וחלה החמרה במצבכם הרפואי עקב פציעה שהתרחשה במסגרת שירותכם במערכת הביטחון – אל תהססו לממש את זכותכם לתבוע מחדש את מערכת הביטחון ובהתאם לקבל פיצויים נוספים המגיעים לכם על פי חוק. נאחל מכאן בריאות איתנה והצלחה רבה!

מצבים רפואיים בצהל

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום