כמה עולה הגשת תביעת נכות כללית?

תוכן עניינים

הביטוח הלאומי הוא הגוף המבטח מטעם המדינה. לא בכל המדינות יש ביטוח לאומי, ובמדינות שיש – הביטוח הלאומי מספק שירותים שונים. המטרה של הביטוח הלאומי היא לסייע לנו כאשר אנו נקלעים לצרות שונות, בעיקר מבחינה בריאותית.

למשל, אדם שמגיע למצב נכות, כתוצאה מפציעה או מחלה, זכאי לקבל קצבת נכות כללית. הקצבה הזאת יכולה לסייע לו להתמודד עם הקשיים הכלכליים, הבריאותיים וגם הנפשיים שטמונים בנכות. כמה עולה הגשת תביעה לקצבה כזאת? תשובות במאמר שלפניכם.

 

קצבת נכות כללית

קצבת נכות כללית היא אחת הזכויות שהביטוח הלאומי מציע לאזרחים שהגיעו למצב של נכות. נכות פוגעת בשגרת החיים באופן שקשה מאוד לתאר. נכות שגורמת לכך שאדם לא יוכל יותר לפרנס את עצמו ואת בני משפחתו, מסיבה נזקים כלכליים חמורים. לכן, ניתן לקבל קצבה מהביטוח הלאומי, שתסייע בעניין. כדי לקבל את הקצבה הזאת, יש להגיש תביעה.

הגוף שמגישים אליו את התביעה הוא הביטוח הלאומי. התפקיד של הביטוח הלאומי ברור לכל אזרח – להעניק לנו סיוע ביום שבו נצטרך אותו. ואכן, קצבאות שונות של הביטוח הלאומי, כמו קצבת נכות כללית, יכולות לסייע מאוד לאזרחים שונים שנקלעו לסיטואציות מצערות. בקרו באתר פיצויים כדי לשמוע עוד על הקצבה הזאת.

 

הליך התביעה

את התביעה מגישים כאמור לביטוח הלאומי. ראשית, יש לצרף את המסמכים הרלוונטיים, שמעידים על הנכות של האדם. מדובר על מסמכים רפואיים שונים, כמו תוצאות של בדיקות שונות ואבחנה של מחלה או של פציעה. ללא המסמכים הרפואיים קשה מאוד להוכיח נכות, גם אם היא אכן קיימת.

לאחר הגשת התביעה עם כל המסמכים הרלוונטיים, וועדה רפואית של הביטוח הלאומי תבחן את מצבו של התובע, אותו היא תזמן ככל הנראה להופעה בפניה. הוועדה הרפואית תקבע אחוזי נכות לתובע, ולפי אחוזי הנכות שלו הוא יקבל קצבה חודשית בהתאם. במקרים מסוימים הועדה עשויה לדחות את התביעה, אך זכות הערעור עדיין שמורה לתובע.

 

מה החוק קובע?

אז כמה עולה להגיש תביעה כזאת? אולי תופתעו לשמוע את זה, אבל החוק מגדיר את התשלום של התובע לעורך דין שמייצג אותו. שכר הטרחה של עורך הדין ייקבע למעשה כנגזרת של הקצבה אותה יקבל התובע. בכל אופן, דמי פתיחת תיק אחידים ועומדים על 834 שקלים, בלי קשר להצלחה של התביעה או לקצבה אותה מקבל התובע.

 

קבלו דוגמה

כדי לחשב עלויות שכר טרחה, צריך קודם כל להבין מהו סכום הקצבה הממוצעת של התובע. מחשבים את סכום הקצבה החודשית כפול מספר החודשים בהם זכאי התובע לקבל את הקצבה ומחלקים ב-60. לאחר מכן, צריך לחשב את שכר הטרחה על פי האחוזים המוגדרים בחוק.

למשל, אדם שמקבל קצבה נמוכה מ-1,275 שקלים, ויוצג על ידי עורך דין בוועדה הרפואית, יצטרך לשלם לו שכר טרחה בגובה 12.75% מהקצבה הממוצעת. ניתן לראות באתר של הביטוח הלאומי את הפירוטים השונים לכל מקרה.

תביעת נכות כללית

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום