תהליך ההחלדה של הדוד

תוכן עניינים

אם דוד המים שלכם צבר חלודה – זהו סימן שמבשר רעות, וכדאי לטפל בכך בהקדם האפשרי.

אם לא מטפלים בחלודה במהירות, היא עשויה לגרום לנזקים לדוד – שעלויות התיקון לנזקים אלו היא גבוהה.

כיצד נוצרת החלודה בדוד, ואיך ניתן למנוע את התהליך?

 

דוד שצובר חלודה – איך זה קורה?

תהליך ההחלדה הוא השם לתהליך בו מתכת עוברת כאשר היא נמצאת בסביבה המכילה מים וחמצן, ובאה במגע איתם. התהליך הוא לרוב איטי וממושך, כאשר בסופו החלודה גורמת להרס ובלאי של המשטח שעליו היא נמצאת (כאשר לרוב מדובר במתכת מסוג ברזל).

כאשר דוד מים צובר חלודה, מדובר בסימן לכך שישנה תקלה בדוד. התקלה עשויה להיות חדירה של חמצן לגוף החימום (כך שנוצרת קורוזיה שמסייעת לתהליך ההחלדה), או הצטברות אבנית בגוף החימום (שגם היא גורמת ליצירת חלודה בדוד).

 

כיצד ניתן למנוע מהחלודה להצטבר בדוד?

כפי שניתן להבין, הצטברות חלודה בדוד אינה רצויה – ותמיד עדיף לנסות ולמנוע אותה מבעוד מועד. דרך המניעה היעילה ביותר היא להקפיד על תחזוקה וניקוי שוטפים של הדוד, בין פעם לפעמיים בשנה. התחזוקה השוטפת מתבצעת על ידי איש מקצוע, טכנאי דודים מוסמך, שידאג לכך שהדוד יישאר נקי מאבנית, לכלוך וחלודה.

בנוסף, במידה ובדוד המים שלכם לא מותקן ווסת טמפרטורה – מומלץ מאוד להתקין אחד. הווסת ישמור על כך שהמים לא ימשיכו להתחמם גם לאחר שהגיעו לטמפרטורה הרצויה, וכך ניתן יהיה למנוע הצטברות של חלודה בדוד (או לכל הפחות, להפחית אותה בצורה משמעותית).

 

הזמנת טכנאי דודים מקצועי ומוסמך

בין אם אתם מעוניינים לנקות את החלודה שכבר עכשיו הצטברה בדוד שלכם, ובין אם קראתם את המאמר והחלטתם שהצעד החכם ביותר יהיה למנוע את הצטברות החלודה מראש – מומלץ מאוד לעשות זאת באמצעות טכנאי דודים מוסמך.

הטכנאי עובר הסמכה ייעודית שמאפשרת לו לעסוק בתחום הדודים, והוא בעל היכרות מעמיקה עם כל המערכת החשמלית והצנרת שעוטפת את הדוד. תפקידו של הטכנאי הוא לתקן את התקלה בצורה איכותית ויעילה, ולמנוע הישנות של תקלות דומות בעתיד.

חשוב לומר שכל עיסוק בדוד שנעשה על ידי גורם שאינו מוסמך ומקצועי, עשוי לגרום נזק גדול יותר לדוד – ואף להוות סכנת חיים. מדובר בסביבה שמכילה גם רכיבים חשמליים וגם מים, כך שפוטנציאל הסכנה לאדם שאינו מיומן בעיסוק בתחום זה הוא גדול. נוסף על כך, לעיתים קרובות תקלה שמתוקנת באופן רשלני וחובבני עשויה לגרום לכך שהדוד יפסיק לעבוד, וכך תאלצו לרכוש דוד חדש בעלות גבוהה.

 

עלויות תחזוקה

העלות הממוצעת של טיפול תקופתי בדוד, שכולל ניקיון ותחזוקה שלו, נע בין 500 ל- 800 ₪. ייתכן שסכום זה נשמע גבוה, אך זכרו שטיפול תקופתי עתיד לחסוך לכם תקלות עתידיות בדוד, שעלות תיקונן יקרה הרבה יותר.

 

ברזל חלוד

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום