בשנים האחרונות, שיווק עסקי באינטרנט הופך ליותר ויותר פופולארי בקרב בעלי עסקים בארץ ובעולם. יש לכך כמה סיבות, הנובעות בעיקר מהשימוש הגובר באינטרנט ורשתות חברתיות בקרב כלל האוכלוסייה (וצעירים בפרט) והזמינות הבלתי נתפסת של קניית ומכירת מוצרים באינטרנט, ממש בלחיצת כפתור. כל אלו ועוד מביאים לתמונות מצב ברורה: אם אתם לא מפרסמים את העסק שלכם באינטרנט, אתם מאבדים קהל יעד רחב. אז איפה הכי כדאי לעשות זאת?
1 – פייסבוק
פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם ומשתמשים בה מיליארדי אנשים. היא עונה עבור משתמשיה על צרכים רבים כמו צריכת חדשות, שמירה על קשר עם מכרים, בידור ועוד. פרסום דף עסקי ברשת זו נחשב לאפקטיבי במיוחד, וזה מתאפשר בזכות היכולת של הרשת "לטרגט" (לסמן) את הלקוחות הפוטנציאליים של עסק מסוים.
באמצעות יכולת זו, פייסבוק מחפשת עבורכם באופן אוטומטי אנשים שהסיכוי שיהפכו ללקוחות שלכם גבוה יותר, ומציגה את הפרסומות שלכם לאותם אנשים. כיום חברות גדולות רבות בשוק נעזרות בפלטפורמה זו, דבר אשר הופך אותה לאטרקטיבית יותר ויותר בעיני המשתמשים.
2 – אינסטגרם
אין ספק שאחת הפלטפורמות שביצעה את קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי היא אינסטגרם. מדובר באפליקציה פופולארית במיוחד, בה ניתן לשתף תמונות וסרטונים קצרים ולעקוב אחר חברים או מפורסמים.
הפרסום באינסטגרם מתבצע בשתי דרכים עיקריות: הראשונה מבניהן היא הדרך "הקלאסית" באמצעותה אתם משלמים לרשת החברתית, ובתמורה היא מציגה בפני משתמשים רלוונטיים את העסק שלכם בפרסומות קופצות או בקישור לדף העסקי שלנו באפליקציה.
הדרך הנוספת היא באמצעות יצירת שיתוף פעולה עסקי עם משפיעני רשת. משפיעני רשת הם מפורסמים בעלי עמודי אינסטגרם עם כמות גבוהה של עוקבים, אשר נחשפים לתוכן שאותו משפיען משתף. באמצעות שיתוף פעולה עסקי ניתן להיעזר בכוח האינטרנטי של אותו משפיען רשת לטובת הגברת החשיפה של העסק שלכם תוך הצגת פוסטים ופרסומות בדף של המשפיען.
3 – גוגל
בשונה מפייסבוק ואינסטגרם, גוגל הוא מנוע חיפוש (ולא רשת חברתית) אשר באמצעותו גולשים רבים יוצרים קשר עם אנשי מקצוע בתחומים רבים. כאשר גולש מחפש דבר מסוים בגוגל, מוצגות בפניו מודעות ממומנות הממוקמות בראש העמוד, וכך אותה מודעה משיגה את תשומת ליבו של המשתמש עוד לפני שהוא הביט בשאר האתרים. בנוסף לפרסום מודעות, ניתן בדרכים מסוימות גם לוודא כי אתר העסק שלכם יטפס מעלה בין תוצאות החיפוש, וגם כך להעלות את הסיכוי שמשתמש ילחץ וייכנס לאתר שלכם.
סיכום
שיווק העסק באינטרנט זו אפשרות שהולכת והופכת למחייבת בקרב בעלי עסקים. השעות הרבות בהן המשתמשים מבלים באינטרנט וברשתות חברתיות הופכת אותם למעין לוח מודעות יעיל במיוחד. מי בעצם לא מכיר פלטפורמות כמו גוגל? אינסטגרם? פייסבוק? הפופולאריות שלהן עולה על כל דמיון, ולכם, כבעלי עסק אשר רוצים לצמוח ולצבור עוד לקוחות, כדאי לנצל זאת.