LOADING

Type to search

דיאטה ואימוץ הרגלי אכילה בריאים

מאמרים

דיאטה ואימוץ הרגלי אכילה בריאים

עמית פישר 04/03/2018
Share

פירוש המילה דיאטה איננו הרזיה כי אם תזונה, או במילים אחרות מה שמכיל התפריט התזונתי שלנו והרגלי האכילה שלנו, לפיהם אנחנו בוחרים אלו מזונות נאכל ומאלו נמנע. ישנן דיאטות עתירות קלוריות, לעומתן דיאטות מועטות קלוריות. ישנן גם דיאטות עתירות פחמימות או שומנים או עתירות חלבונים. אוםי הדיאטה שלנו, מסווג בהתאם למרכיב הדומיננטי השולט בתפריט ובהרגלי האכילה.  אם אתם חשים רעב באופן קבוע, הרי זה סימן שהדיאטה שלכם לא מאוזנת או לא נכונה. כל אדם צריך לצרוך מספר מסויים של קלוריות ביום על פי מדדים של גובה, משקל, גיל ופעילות גופנית. מי שאוכל ביומיום כמות מועטת של קלוריות משהוא נדרש עשוי ללקות במצב של תת תזונה שמגביר את הסיכוי שלו ללקות במחלות כמו אנורקסיה וההשלכות הקשות שלה על הגוף. לעומתו, מי שצורך כמות גדולה מדי של קלוריות, עשוי ללקות במחלות האופייניות לעודף משקל כגון: מחלות לב ,סוכרת ,יתר לחץ דם, סתימת עורקים.
הדיטאה הנכונה ביותר, היא דיטאה מאוזנת שבה הגוף זוכה לקבל את כמות הקלוריות החיונית לפעילות תקינה, אך לא רק כמות מסויימת של קלוריות חשובה לענייננו אלא גם אלו סוגי מזונות אנו צורכים. בהחלט ייתכן שדיאטה תהיה מורכבת מכמות מספקת של קלוריות, אך ממזונות לא רצויים כגון מזונות עתירי שומן וסוכר.
מי שמעוניין להוריד במשקל חייב לקחת לתשומת ליבו את הטווח הבריא של המשקל, לפי הממד המקובל של הערכת משקל ה BMI. לפיו, היחס בין גובה למשקל צריך לנוע בטווח שבין 18.5 -24.5
מה שאומר שאם אתם נמצאים בטווח, לפחות מבחינה בריאותית אינכם זקוקים לדיאטה, אם אתם מתחת לטווח אתם סובלים מתת משקל ואם אתם מעל הטווח, רצוי שתרדו במשקל כדי למנוע מחלות הקשורות בעודף משקל.
איך תדעו אם אתם אוכלים נכון, אם אתם צריכים לרדת במשקל או לא, ממה כדאי להימנע וממה בנוי תפריט בריא? לשם כך, תוכלו להשתתף בסדנא על תזונה ועל הרזיה נכונה. סדנא כזו תוכל ללמד אתכם לאמץ הרגלי אכילה חדשים ולהיפטר מההרגלים הישנים. יעוץ  תזונתי מומלץ לכל אחד, גם למי שאינו זקוק לירידה במשקל, על מנת לאזן את התפריט שלכם ולהפוך אותו בריא יותר.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *