מהי רשלנות רפואית?

תוכן עניינים

רשלנות רפואית היא מושג שחוזר הרבה בעולם הרפואה ובעולם המשפטים, ואין ספק כי מדובר בתופעה שחשוב להכיר כדי לדעת כיצד להתנהל במידה ונפגשים עמה, ולהכיר את הזכויות והאפשרויות שלכם בסיטואציה מצערת שכזו. רשלנות רפואית, עשויה לבוא לכדי ביטוי בכל תחום טיפול, פיזי או נפשי, ועשויה לפגוע בכל מטופל ומטופל. לפניכם כל מה שתצטרכו לדעת על מה היא רשלנות רפואית.

 

מה היא רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא תופעה המוכרת בעולם הרפואה והטיפול, כחלק ממנה רופא, מטפל או הצוות הרפואי, מבצעים שגיאה או פועלים באופן שאינו זהיר, מדויק, או ללא שיקול דעת מתאים ותקין. ביטויי הרשלנות הללו, בעייתיים במיוחד מאחר ומסכנים את המטופלים ועשויים להסב להם נזק רב בכל טעות, רשלנות וחוסר התמקדות שהיא. בכל שנה מוגשות כאלפי תביעות בנושאי רשלנות רפואית, ובמידה ואכן מוכח בתביעה קשר ישיר בין הנזק של המטופל ולבין טעות בשיקול הדעת של הרופא, התובעים זכאים לפיצויים בגובה אלפי עד מיליוני שקלים בהתאם למצב ולמקרה. לחצו כאן למידע מקיף בנושאי רשלנות רפואית.

 

מה המקרים הנפוצים של רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית במתן תרופות

רשלנות רפואית במתן תרופות היא מסוכנת ועשויה להותיר את המטופל עם שלל בעיות רפואיות וסכנות מיותרות שיכלו להימנע בעזרת מתן טיפול תרופתי נכון מצד הצוות הרפואי. כחלק מסוג רשלנות רפואית זו, רופא או הפסיכיאטר רושם למטופל תרופות או מינון תרופתי שלא מתאים לו, וכך עשוי סתם להחמיר א תמצבו, לגרום לו להתמודד עם תופעות לוואי, והכי גרוע ומסוכן – למנוע ממנו את מתן התרופות הנכון שיוכל לסייע לו להבריא.

 

רשלנות רפואית בביצוע פרוצדורה רפואית

מדובר בסוג רשלנות רפואית נפוץ במיוחד, במהלכו רופאים ומטפלים מגלים רשלנות ומבצעים שגיאות או התנהלות שאינה זהירה ומדויקת, בעת הליך של פרוצדורה רפואית כמו בדיקה מסוימת, ניתוח, וכדומה.

 

רשלנות רפואית באבחון

רשלנות רפואית באבחון באה לביטוי בכמה דרכים שונות ואין ספק כי מדובר במקרים נפוצים במיוחד של רשלנות רפואית שפוגעים במטופלים רבים בכל שנה. רשלנות רפואית באבחון, כוללת למשל אבחון שגוי של תופעה או מחלה שהמטופל לא באמת לוקה בה, או כן למשל אי אבחון של בעיה רפואית למרות שהנתונים הצביעו עליה.

 

באיזה שלב כדאי לפנות לעורך דין ברשלנות רפואית?

כמו כל תחום וממד בעולם המשפטים, גם למקרי רשלנות רפואית עומדת התיישנות של כ- 7 שנים ולכן חשוב מההתחלה ובצמוד ככל האפשר למקרה הרשלנות הרפואית שאירע לכם או לקרוביכם, לפנות לעורך דין נזיקים המתמחה בעולם הרשלנות הרפואית, כדי שיוכל להגיש את התביעה ולהוביל אותה בהתאם לידע ולניסיון שלו, וכך להבטיח שתקבלו מה שמגיע לכם, כולל ההתנצלות וההכרה בנזק שנעשה לכם, הפיצויים, וכן במקרי הצורך שליחת הצוות המטפל להשעיות ועונשים שונים.

רשלנות רפואית

מידע נוסף
ראייה ממוחשבת בתעשיית הרכב

בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים מודפסים עם מצלמה חכמה תלת ממדית חוסכת זמן ומגבירה את הפרודוקטיביות. בדיקת איכות אופטית של פינים בלוח מעגלים

גן לאירוע השקה

פלה בידכם הזכות לארגן את אירוע ההשקה הבא שלכם? מעולה, שכן המחמאות בהמשך תזרומנה רק אליכם. ארגון של אירועים כולל ואפשר להגיד שמתחיל בבחירת מקום